مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تمدید نمی‌شود

۱۸اردیبهشت،

201338050238entekhabat1-mk.jpg

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: مهلت ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تمدید نخواهد شد و طبق قانون پنج روز برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مستقر در ستاد انتخابات کشور، سیدصولت مرتضوی با بیان اینکه “روال کار تا به حال در ستاد انتخابات کشور خوب بوده است”، افزود: کارها به سبک مطلوب و مناسب انجام شده است و هر کسی که مراجعه کرده است، همکاران ما در کمال آسایش و آرامش و مهربانی با او همکاری کرده‌اند.

وی در برابر این پرسش که “توصیه‌های شما برای انتخابات چیست؟”، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم آنهایی که آمادگی دارند ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: با توجه به تجربه انتخابات شوراها و مجلس، تعداد بسیاری از داوطلبان، ثبت‌نام خود را به دقیقه ۹۰ موکول می‌کنند.

مرتضوی دربارهٔ احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام‌ها در ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: مهلت ثبت‌نام، پنج روز است و بر اساس قانون، تمدید نخواهد شد.

وی دربارهٔ روند تبلیغات کاندیداها گفت: بر اساس قانون پس از پایان زمان ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان و اعلام نتایج، تبلیغات آغاز می‌شود و از کاندیداها خواهش می‌کنیم اقداماتی را که شائبه تبلیغات داشته باشد، زودتر از موعد انجام ندهند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه “تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری به سه دسته تقسیم می‌شود”، افزود: یک دسته از تبلیغات با استفاده از امکانات عمومی یعنی رسانه‌ی عمومی، صدا و سیما و رادیو و تلویزیون است که قانون‌گذار به آنها اشاره کرده است. بعضی دیگر مربوط به استفاده از سالن‌های دولتی و استادیوم‌های ورزشی است که برای آن هم چارچوب مشخص وجود دارد و بعضی دیگر نیز تبلیغات میدانی از جمله عکس و بروشور و زندگی‌نامه است که در زمان مقرر بر اساس قانون انجام خواهد شد.

مرتضوی همچنین دربارهٔ نحوه نظارت شورای نظارت بر انجام فرآیند ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: تا به حال همه چیز طبق روال و خوب برگزار شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.