مهمانی ویژه برای علیرضا خمسه

جام جم آنلاین: نوروز ۸۹ که با سریال «پایتخت» و نقش «بابا پنجعلی» به شبکه یک سیما آمد، همه بینندگان این سریال را غافلگیر کرد.

علیرضا خمسه با هیبتی به این سریال آ‌مده که در نگاه اول شناسایی او کار چندان ساده‌ای نبود. اما کم‌کم «بابا پنجعلی» به شخصیت محبوب سریال تبدیل شد و تکیه‌کلام‌هایش دهان به دهان چرخید و حتی به نمایندگان مجلس هم رسید! اگر در سریال پایتخت خمسه با گریم خاص و لهجه متفاوتش بیننده‌ها را به سر ذوق آورد و آنها را بیننده خود کرد در سریال «مهمانان ویژه» که از شبکه تهران در حال پخش است از همان نمای اول که بر صفحه تلویزیون نقش بست، به اصطلاح میخ خود را بر مسند سریال کوبید و نشان داد که آمده تا بار دیگر توانایی‌های منحصر به فردش را در بازیگری به رُخ همگان بکشد.

اگر در پایتخت، خمسه پیرمردی بود که به حمایت دیگران نیاز داشت، در مهمانان ویژه، مردی است که عنان خانواده خود را به‌درستی در دست دارد و گاهی به جای همه اعضای خانواده تصمیم می‌گیرد، حرفش یک کلام است، اما آنقدر مرام و جوانمردی دارد که اگر اشتباهی مرتکب شود، عذرخواهی کند و اشتباه خود را گردن بگیرد.

علیرضا خمسه در مهمانان ویژه مردی شهرستانی است که با مینی‌بوس خود کار ‌کرده و خرج خانواده را تامین می‌کند، اما آنقدر مدیریت دارد که یک دختر و پسرش را راهی دانشگاه در تهران بکند.

خمسه با گریمی که برایش طراحی شده و نوع سبک و سیاق صحبت کردنش در ظاهر یک تیپ است، تیپی که ما‌به‌ازای بیرونی دارد و در آثار تلویزیونی و سینمایی شبیه به او زیاد دیده شده است، اما آنچه خمسه را در مهمانان ویژه از تیپ دور می‌کند و به او شخصیت می‌دهد، خلق و خویی است که برای او در نظر گرفته شده که اصطلاحا به آن شخصیت‌پردازی می‌گویند.

همین‌که برخی از رفتارها و گفتارهای او را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، نشان‌دهنده این است که فیلمنامه‌نویس برای این شخصیت فراز و فرودهای مناسبی را طراحی کرده است.

خمسه در این سریال ویژه صحبت می‌کند، نوع راه رفتنش خاص است، هرچند که بیشتر اوقات خُلقش تنگ است، اما موقعیت‌های رفتاری و کلامی که به وجود می‌آورد باعث شده تا مخاطب با او همراه شود و او را دوست داشته باشد.

مهمانان ویژه برای خمسه، یک تجربه جدید است، اما برای جواد رضویان حضور خمسه در این سریال یک امتیاز است؛ امتیازی که مخاطبان زیادی را پای مهمانان ویژه نشانده است.

طاهره آشیانی -‌ دبیر گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.