مهمانپرست: آماده مذاکره سازنده با ۱+۵ هستیم

۲۱م دیماه ،

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران همیشه آماده مذاکره مثبت، منطقی و سازنده با گروه ۵ به علاوه یک است.

رامین مهمانپرست در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با تاکید بر اینکه هنوز زمان و مکان مذاکرات ایران و ۵ به علاوه یک مشخص نشده است افزود: زمان و مکان مذاکرات با توافق دو طرف حاصل می‌شود که تماس‌های مختلفی میان معاونان آقای جلیلی و خانم اشتون برقرار شده است و هرگاه توافق نهایی درخصوص زمان و مکان مذاکرات حاصل شود به اطلاع خواهد رسید.
وی گفت: تهران همواره آمادگی خود را برای مذاکرات سازنده اعلام کرده‌است و ما به گروه۱+۵ پیشنهاد کرده‌ایم با رویکرد منطقی وارد مذاکرات شوند و به دنبال روش‌های اشتباهی نباشند که دسترسی به نتایج قابل قبول را فراهم نکند.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: برای مذاکرات سازنده، اتخاذ رویه منطقی و احترام به حقوق کشورهای مستقل ضرورت دارد.  
مهمانپرست تاکید کرد: رویکرد منطقی هم حقوق ملت ایران در فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را فراهم می‌کند و هم در صورتی که طرف مقابل ابهامات و نگرانی‌هایی دارد راه حل رفع نگرانی‌ها را مشخص خواهد کرد.   
سخنگوی وزارت خارجه همچنین دربارهٔ گفتگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما همکاری‌های مستمری را با آژانس داشته‌ایم ، بیشترین بازرسی‌ها از کشور ما صورت گرفته است و مذاکرات در این خصوص باید در جهت بهره‌مندی از حقوقمان در چارچوب معاهده ان پی تی پی گیری شود.
مهمانپرست نشست اخیر ایران و آژانس را در تهران سازنده خواند و ابراز امیدواری کرد نشست بعدی نتایج خوبی همراه داشته باشد و دیدگاه های طرفین را تأمین کند.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.