مهمترین عامل افزایش قیمت مسکن چه بود؟

۲۱اردیبهشت،

13-535.jpg

یک کارشناس مسکن معتقد است: از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت مسکن در ماه‌های اخیر افزایش قیمت زمین بود.

محمد عدالتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در پیش‌بینی خود از بازار مسکن در ماه‌های آینده گفت:علی‌رغم گفته‌های بعضی مسئولان مبنی بر به صفر رساندن قیمت زمین،‌ به سبب روند افزیشی قیمت زمین نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از بازار داشت.

وی سبب پیش‌بینی نکردن خود از بازار مسکن را افزایش قیمت زمین از یک سو و کم شدن متقاضی ‌از سوی دیگر عنوان و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای قیمت زمین و جلوگیری از رانت اراضی از جمله عوامل کنترل قیمت مسکن است.

به گفته عدالتخواه زمانی تولید ‌در بازار صورت می‌گیرد که به تناسب عرضه مسکن،‌ متقاضی کافی نیز موجود باشد اما امروز به سبب افزایش قیمت‌ها متقاضی و قدرت خرید کم شده است.

وی با تاکید بر دریافت حداقل ارزش افزوده برای ملک، گفت: اگر ارزش افزوده زمین گرفته شود،‌ به نفع مردم و دولت است.

عدالتخواه بیان کرد: برای ساخت مسکن در نقاط مختلف شهر باید بهترین مکان در نظر گرفته شود چراکه دیده شده در بعضی مناطق نیاز به ایجاد اشتغال بیش از ساخت مسکن است و در بعضی مناطق برطرف شدن نیاز مسکن به موقع و مناسب است.

این کارشناس ساخت خانه برای اقشار کم‌درآمد را امری مهم عنوان کرد و گفت: با واگذاری و تکمیل واحدهای مسکن مهر در سال جاری کمی از نگرانی مسکن بعضی متقاضیان قشر متوسط برطرف می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.