مهم‌ترین علامت سرطان کلیه چیست؟

رنایب رییس انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه مهم‌ترین علامت شناخت بسیاری از بیماری‌ها رنگ ادرار است، افزود: تغییر رنگ ادرار مهم‌ترین علامت سرطان کلیه است.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی زرگر در حاشیه نشست مطبوعاتی انجمن اورولوژی ایران در این رابطه افزود: وجود خون در ادرار یکی از نشانه‌های سرطان کلیه و مثانه است که فرد باید پس از مشاهده آن فورا به پزشک مراجعه کند.

وی ادامه داد: البته هر خونی در ادرار نشانه سرطان نیست اما اگر این تغییر رنگ با شب بیداری‌های غیرعادی همراه باشد، خطرناک بوده و مراجعه به پزشک الزامی است.

نایب رییس انجمن اورولوژی ایران تاکید کرد: افراد باید پس از ۵۰ سالگی با انجام آزمایش‌های مخصوص سالیانه psa ادرار خود را اندازه بگیرند که این آزمایش پس از ۴۰ سالگی برای افرادی که سابقه خانوادگی داشته و یکی از اعضای خانواده‌شان مانند عمو، برادر یا پدرشان به سرطان پروستات مبتلاست باید انجام شود.

جلیلی با بیان اینکه تشخیص زودهنگام سرطان پروستات باعث درمان آن می‌شود، افزود: اگر این بیماری دیر تشخیص داده شود به سادگی قابل درمان نیست و علاوه بر آن هزینه‌های بسیاری را به فرد، خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: این آزمایش تنها با یک نمونه خون و فقط در چند دقیقه قابل انجام است. بنابراین فرد با انجام این آزمایش می‌تواند از بیماری خود در مراحل ابتدایی آگاه شده و زودتر بهبودی خود را بازیابد اما متاسفانه مشاهده می‌شود که اغلب بیماران در مراحل پیشرفته بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.