مهم ترین رویکرد جشنواره مقاومت و دفاع مقدس حذف نگاه کلیشه ای باشد

هنگامه قاضیانی بازیگر سینما:

سینماپرس-گروه سینما/ یک بازیگرسینما گفت: جشنواره فیلم مقاومت بستر و نشانه ای است برای ماندگاری فرهنگ و سینمای دفاع مقدس که در ذهن من و بسیاری، تداعی گر خاطرات، ارزش ها و دستاوردهای حماسه هشت سال دفاع مقدس است و این رویداد سینمایی قرار است به عنوان سینمای موضوعی ومستقل به فیلم های با این مضمون بپردازد.

به گزارش سینماپرس، هنگامه قاضیانی در گفتگو با روابط عمومی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان این مطلب افزود: تاریخ هر کشوری نشان دهنده هویت آن ملت است وماهنوز تبعات وآثار جنگ را درمیان جامعه می بینیم ونباید گذشته خود را فراموش کنیم که این فراموشی مردم را از هم دور می کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ای درسطح مقاومت وبا موضوع دفاع مقدس بهترین حوزه برای بالابردن سطح آگاهی مردم وبه ویژه نسل های بعد از جنگ در رابطه با زوایای این اتفاق تاریخی است تصریح کرد: موضوعات این ژانر از سینما را باید متنوع تر ببینیم و بپردازیم به انسان هایی که در جنگ هرکدام قصه ای داشتند واتفاقاتی که شاید هنوز زاویه دید ما را درگیر نکرده اند.

این بازیگر سینما که با فیلم روزهای زندگی تندیس بهترین بازیگری زنرا در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به خود اختصاص داده بود اظهارداشت: ما در جنگ زن های داشته ایم که در سن ۱۷ سالگی در تمامی روزهای مقاومت در خرمشهر آماده دفاع بودند وهمین افراد بیشترین سهم حماسه آفرینی را درجنگ داشته اند که ما در سینما کمتر از آنها یاد کرده ایم.

قاضیانی همچنین، عنوان کرد: امروز تولیداتی درسینما داریم که دریچه های مختلفی ازجنگ را به تصویر می کشد و آن نگاه یک طرفه وکلیشه ای را دیگر درسال های اخیرکمتر می بینیم ومهمترین رویکرد جشنواره مقاومت همین حذف نگاه کلیشه ای است.

وی بیان کرد: اگر حرف به روز شدن و حرفه ای بودن را می زنیم نباید معیارها را سطحی ببینیم چراکه امروزه سینما باید برای مردم آگاهی داشته باشد واین آگاهی به میل مخاطب وخودجوش میسر می شود.

این هنرمند وحدت بین سینما وسینماگران جهان را برای ایجاد فضای رقابتی موثر خوب توصیف کرد و افزود: دیدن آثاری از کشورهای مختلف دیدگاه ما را فراتر خواهد برد و وقتی گستردگی هنر سینما رو به بهبود باشد وحدت ونگاه مردم وسینماگران ما را به دیدگاه های مشترکی سوق می دهد.

گفتنی است قاضیانی در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت برای بازی در فیلم بیداری رویاها جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرده است.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری «سازمان سینمایی کشور» با رویکرد «مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور» تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و «نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان»، «تحریم اقتصادی»، «دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی»، «مقاومت و بیداری اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی»، «تروریسم» و«صهیونیسم بین الملل» در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود.

انتهای پیام/ ح گ

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۳۲۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.