مهم ترین عامل حوادث رانندگی مشخص شد

۲۱اردیبهشت،

تحقیقات اخیر مرکز پزشکی کودکان کوهن واقع در نیویورک نشان می دهد که ارسال پیام کوتاه هنگام رانندگی، مهمترین عامل تصادفات رانندگی است.

ممتازنیوز: تحقیقات اخیر مرکز پزشکی کودکان کوهن واقع در نیویورک نشان می دهد که ارسال پیام کوتاه هنگام رانندگی، مهمترین عامل تصادفات رانندگی است.

 مطالعات انجام شده در یکی از ایالات آمریکا نشان می دهد که سالانه حدود ۳۰۰۰ نفر جان خود را بر اثر ارسال پیامک درحین رانندگی از دست می دهند؛ همچنین ۲۷۰۰ نفر بر اثر نوشیدن الکل در هنگام رانندگی جان خود را از دست می دهند .

براساس آخرین گزارش ارایه شده توسط کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، مهمترین عوامل بروز تصادفات جاده ای به ترتیب شامل ارسال پیامک و مکالمه با تلفن همراه ، سرعت غیرمجاز و عدم رعایت قوانین ، مصرف نوشیدنی های الکلی ،خواب آلودگی راننده ، عدم تجربه کافی و ناشی بودن رانندگان ،انجام مشاجره حین رانندگی ،خوردن و آشامیدن حین رانندگی ، بروز اتفاقاتی مانند افت قند خون در زنان باردار و بیماران دیابتی و سکته است .

کارشناسان بر این باورند که موثرترین اقدام برای جلوگیری از این فاجعه آگاهی اشخاص جامعه و وضع قوانین بسیار محکم در این زمینه است.

هم اکنون در بعضی از کشورها از جمله آمریکا جریمه ارسال پیامک در هنگام رانندگی به ۱۳۸ دلار رسیده است و ۳ امتیاز منفی نیز برای رانندگان لحاظ می گردد.

خبرگزاری ایرنا


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.