مهندسی پلیمر در ایران کاربردی است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

در دهمین کنفرانس بین‌المللی علوم و فناوری پلیمر عنوان شد:

دهمین کنفرانس بین‌المللی علوم و فناوری پلیمر (ISPST 2012) عصر امروز با حضور جمعی از اساتید و محققان این رشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران  دکتر فرهاد شریف، رییس دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: هدف اصلی از برگزاری این سمینار آشنایی محققان با دستاوردهای علمی و ایجاد زمینه‌های همکاری در حوزه‌ی علم و فناوری پلیمر است.
 
وی با اشاره به این که محققان بسیاری در زمینه‌ی پلیمر در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند،اذعان داشت: بیش از هزار مقاله به دبیرخانه‌ کنفرانس ارائه شده که از این میان ۲۰۰ مقاله بصورت شفاهی  و ۶۰۰ مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می‌شود
 
وی تصریح کرد: متخصصان بر روی سنتز، شکل‌دهی و خواص مواد پلیمری بررسی‌های زیادی انجام داده‌اند و همین موضوع مهندسی پلیمر را در ایران بسیار کاربردی کرده است.
 
۵میلیون تن آلوفین سالانه در کشور تولید میشود
 
وی با بیان این که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا حوزه‌های تخصصی پلیمر در دانشکده‌های شیمی، مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک پراکنده است افزود: دانشجویان ایران با تعریف تخصصی و کاربردی که از صنعت و دانش پلیمر در ایران شده در صنایع بالادستی و پایین دستی این صنعت بسیار موفق بوده‌اند که تولید پنج میلیون تن آلوفین به اضافه دیگر رزین‌های صنعتی نشان از آن دارد.
 
به گفته‌ دبیر کنفرانس علوم و فناوری پلیمر این کنفرانس شرایطی را ایجاد کرده که انجمن‌های صنفی مختلف صنعت پلیمر بتوانند از پتانسیل‌های علمی کشور استفاده کنند و همچنین متخصصان این حوزه از توانمندی‌های صنعتی مطلع شوند.
 
وی ادامه داد: خواص پلیمرهای مختلف، شناخت پلیمرها، شکل‌دهی پلیمرها، سنتز و تولید پلیمر و تئوری و مدلسازی از جمله محورهای اصلی این همایش است که پیگیری آنها در کنفرانس‌های مختلف صنعت پلیمر زمینه‌ی توسعه‌ی این علم و شناخت محققان از یکدیگر را فراهم می‌کند.
 
استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر یاد آور شد: یک متخصص آلمانی که در زمینه مواد مرکب و کاربرد پلیمر در صنعت خودرو تحقیق کرده است در این کنفرانس سخنرانی  و کارگاهی را برای فعالان صنعت خودرو در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌کند که دانشکده‌ مهندسی پلیمر نیز از این فرصت برای کمک به صنعت خودرو استقبال می‌کند.
 
به گفته وی سخنران دیگری از فنلاند در زمینه‌ی شیمی و فیزیک پلیمرها و یک سخنران سنگاپوری  نیز در زمینه‌ی کاربرد پلیمرها در بایو سخن خواهد گفت./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.