مهندس مخابرات لبنان جاسوس رژیم صهیونیستی از آب درآمد

به گزارش ایرنا از جنوب لبنان، نیروهای اطلاعات ارتش امروز دوشنبه طی عملیاتی با هجوم به منزل این جاسوس در منطقه ‘کفر رمان’ در جنوب لبنان موفق شدند این فرد را دستگیر و مدارک موجود در منزل را ضبط کنند.

این جاسوس در جریان بازجویی به همکاری خود با رژیم صهیونیستی و انتقال اطلاعات به این رژیم اعتراف کرده است.

منابع امنیتی لبنان تصریح کردند: این جاسوس از ابتدای تأسیس اوجیرو در این سازمان مشغول به کار بوده و سفرهای خارجی زیادی به خصوص به کشورهای اروپایی داشته و در طول همین سفرها به استخدام موساد درآمده است.

تاکنون چهار نفر از کارمندان مخابرات لبنان طی دو سال اخیر به جرم جاسوسی موساد دستگیر شده اند.

از سوی دیگر منابع رسانه ای و امنیتی در بیروت از کشته شدن

‘عبدالغنی جوهر’ مشهورترین فرد تحت تعقیب در لبنان در جریان درگیری های اخیر در روستای ‘قصیر’ در مرز میان لبنان و سوریه خبر دادند.

این فرد که از سوی منابع امنیتی و قضایی لبنان تحت تعقیب بود، از اعضای جریان های سلفی و تکفیری بوده و مسئول انجام عملیات تروریستی علیه ارتش لبنان در منطقه’التل’ طرابلس در شمال این کشور در سال ۲۰۰۸ میلادی بوده است.

طی این عملیات عده ای زیادی از سربازان ارتش لبنان کشته و یا زخمی شده اند.

این فرد همچنین عملیات های تروریستی زیادی علیه ارتش لبنان تحت عنوان انتقام از کشته شدگان ‘فتح الاسلام ‘در جریان درگیریهای آن با ارتش لبنان در منطقه’نهرالبارد’ در سال ۲۰۰۸ میلادی انجام داده است.

جوهر که از سوی دستگاه اطلاعات سوریه و لبنان تحت تعقیب قرار داشت، در عملیات تروریستی دمشق در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز نقش داشته است.

روزنامه لبنانی ‘الاخبار’ درباره کشته شدن جوهر نوشت: هنوز اخبار دقیقی در مورد کشته شدن جوهر به دست نیامده ولی منابع امنتیی لبنان گفته اند که جوهر، دو هفته پیش اردوگاه فلسطینی ‘عین الحلوه’ واقع در شهر صیدا در جنوب لبنان را به قصد سوریه ترک کرده است.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۶۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.