مواد غذایی زیستی مضرات کمتری دارند

مواد غذایی زیستی(بیو) مضرات کمتری دارند اما در مقایسه با مواد غذایی معمولی مغذی تر نیستند.

به گزارش گروه علمیممتازنیوز، مواد غذایی زیستی همان طور که از آنها انتظار می رود، کمتر به آفت کش ها و دیگر آلاینده ها آلوده اند اما نفع بیشتر آنها برای سلامتی مصرف کنندگان هنوز ثابت نشده است.  
 
محققان دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، با تحلیل نتیجه هفده تحقیق بر روی انسان و دویست و بیست و سه مورد تحقیق در مورد سطح مواد مغذی و آلاینده در مواد غذایی به این نتیجه دست یافتند.  
 
در  این تحقیقات در ابتدا مواد مغذی در مواد غذایی زیستی و مواد غذایی معمولی مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن تاثیرات مصرف این مواد غذایی بر روی انسان بررسی شد.  
 
طبق تحقیقات انجام شد مواد مغذی مانند میزان ویتامین دی، پروتئین و میزان چربی در مواد غذایی زیستی و معمولی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.  
 
البته میزان فسفر در محصولات زیستی بیشتر است اما موارد فقر فسفر در انسان بسیار نادر است. به علاوه  تحقیقات نشان می دهد شیر ارگانیک از نظر میزان اسید چرب «امگا سه» غنی تر است که در مقابله با بیماری های قلبی و عروقی مفید تر است. میزان فنول مواد زیستی نیز بیشتر است که در پیشگیری از سرطان نقش دارد.  
 
از سوی دیگر میزان آلودگی ها در محصولات زیستی بسیار کمتر است. خطر وجود آفت کش ها در محصولات زیستی سی درصد کمتر از محصولات غذایی معمول است.  
 
به علاوه گوشت مرغ پرورش یافته به شیوه زیستی ( بیو) نیز باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک کمتری به مصرف کننده منتقل می کند.  
 
در عین حال محققان اعلام کردند با وجود تجزیه و تحلیل های بسیار ، تفاوت های مشاهده بالینی قابل توجه نیست. یک محقق می گوید: برخی گمان می کنند مواد غذایی زیستی بسیاری سالم تر و مغذی تر هستند اما ما با رسیدن به این نتایج به شدت شگفت زده شدیم./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.