مواد غذایی شیرین را در وعده سحری نخورید

مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی شود زیرا مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول ها و در نتیجه کاهش قند خون شده و فرد زودتر گرسنه می شود.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بهتر  است در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی های مختلف مانند سبزی خوردن مصرف شود زیرا سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می کنند.
 
دکتر زهرا عبداللهی‌ افزود:‌ برای تامین آب مورد نیاز پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدریج انواع میوه، ‌چای کمرنگ وسایر مایعات به ویژه آب برای جبران کم آبی بدن نوشیده شود.
 
وی تصریح کرد: عبادت هایی که بعد از افطار در ماه رمضان انجام می شود،‌ به متابولیسم غذا کمک می کند زیرا در نماز خواندن تمام ماهیچه ها و مفاصل درگیر هستند و می تواند جانشین یک ورزش با شدت متوسط باشد که کالری مصرف می شود.
 
این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: افراد باید از نوشیدن بیش از اندازه چای در وعده سحری اجتناب کنند زیرا چای باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمک های معدنی که بدن در طول روز به آن احتیاج دارد،‌ می شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.