مواد منفجره در “محصولات آرایشی” مشهور دنیا کشف شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

نوع خاصی از محرک های شیمیایی در محصولات آرایشی مانند کرم ها و مرطوب کننده های بعضی از شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی مشهور در دنیا وجود دارند که سبب واکنش های آلرژیک و اگزما در بعضی اشخاص شده است و سازمان های جهانی در خصوص استفاده از آنها اخطار داده اند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، محرک های شیمیایی در بعضی از  کرم ها مانند  نگهدارنده Methylisothiazolinone MI سبب حساسیت شدید اشخاص مصرف کننده شده است. 

گفتنی است، بررسی مواد شیمیایی در بعضی از محصولات آرایشی مشهور اروپایی انجام شده است. 

بررسی ها نشان می دهند، اتحادیه انجمن های محصولات آرایشی و بهداشتی اروپا خواستار برنامه ای برای  حذف Methylisothiazolinone از کرم ها ی آرایشی شده است. 

این مواد شیمیایی و نگهدارنده به نام Methylisothiazolinone  یا MIT ، به طور معمول در مرطوب کننده ها ، کرم های ضد آفتاب ، شامپو و دستمال های مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند. 

اتحادیه انجمن های محصولات آرایشی و بهداشتی اروپا در بیانیه ای اعلام کرده است: هدف از این اقدام در جهت تامین منافع ایمنی مصرف کننده در رابطه با واکنش های جانبی پوست صورت گرفته است. 

مصرف کننده گانی که دچار واکنش شده اند اغلب از حالاتی مانند، راش های پوستی، لکه های  قرمز روشن بر روی پوست، تاول ، خارش چشم ها و حتی متورم شدید چهره رنج برده اند. 

در حال حاضر بسیاری از شرکت های سازنده محصولات آرایشی بهداشتی از مواد شیمیایی ممنوع شده استفاده می کنند و این آمار بویژه از سال ۲۰۰۵ بشدت رشد یافته است. 

این طرح اولین بار توسط پزشکان پوست و مو که با موارد حاد واکنش های آلرژیک در بیمارانشان مواجه شده بودند به مسئولان اعلام شده است. 

پزشکان پوست و مو امیدوار می باشند که در آینده شرکت های سازنده محصولات آرایشی بهداشتی توجه بیشتری درعدم استفاده از مواد شیمیایی مضر به خرج دهند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.