موافقت با انتشار یافتن اوراق‌ سلف‌ نفتی

۱۹ام بهمن ،

بینا- رئیس‌اداره نظارت بر بورس‌ها گفت: موافقت بانک مرکزی برای انتشار یافتناوراق سلف نفتی درجلسه هیئت پذیرش توسط نمایندگان وزارت نفت مطرح شد.
به گزارش بینا، محمود خواجه نصیردر مورد ارسال نامه بانک مرکزی مبنی بر موافقت خود با انتشار یافتن اوراق سلف نفتی به تسنیم اظهار داشت: در جلسه پذیرش اوراق سلف نفتی، نمایندگان وزارت نفت اعلام کردند طی نامه‌ای بانک مرکزی موافقت خود را با انتشار یافتن این اوراق اعلام کرد و بر این اساس برای پذیرش این اوراق جلسه برگزار شده است.
وی افزود: طبق قانون نیازی به اعلام موافقت بانک مرکزی برای انتشار یافتن این اوراق نیست و تنها به منظور هماهنگی وزارت نفت نامه‌ای به بانک مرکزی ارسال کرده است.همچنین طبق گفته نمایندگان وزارت نفت، در این نامه بانک مرکزی با انتشار یافتن اوراق به صورت ارزی موافقت کرده ولی در مورد ریالی آن مباحثی وجود دارد که باید حل شود.
یکشنبه ۱۵ بهمن ماه دومین جلسه هیئت پذیرش برای تصویب اوراق سلف نفتی و پذیرش آن در بورس انرژی برگزار شد. در نهایت نیز با توجه به حل نواقصی که در جلسه اول پذیرش مطرح شده بود، این ارواق در بورس انرژی پذیرش شد.
چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه نیز اعلام شد بانک مرکزی موافقت خود را با انتشار یافتن این اوراق به صورت ارزی اعلام کرده و در مورد اوراق ریالی هنوز مسائلی وجود دارد که باید حل شود. اما مسئله اینجا است که انتشار یافتن این اوراق بر اساس قانون نیازی به موافقت بانک مرکزی ندارد و تنها باید هماهنگی لازم برای این کار با آنها انجام می‌شد. بنابراین اینکه با انتشار یافتن اوراق ریالی موافقت نشده، لازم الاجرا نیست واگر صلاح باشد به سبب جمع آوری نقدینگی مردم(که بیشتر به صورت ریالی است) و سرمایه‌گذاری آن این کار انجام می‌شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.