موافقت با عرضه فله‌ای شیر خام در بازار

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

13585.jpg

دبیر انجمن گاوداران استان تهران از تشکیل کمیته‌ای برای خرید تضمینی شیرخام خبر داد و اعلام کرد: با توجه iبه اینکه شیر خام مازاد مصرف روی دست دامداران مانده طبق مجوز وزارت iبهداشت و وزارت تجارت از این پس شیر تولیدی دامدارای‌ها iبه صورت باز در مراکز سطح شهر فروخته می‌شود.

علی آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در پی ممنوعیت صادرات شیرخشک و آزاد بودن واردات این محصول با ارز ۱۲۲۶ تومان و همچنین اعمال تعرفه ۳۰ درصدی برای صادرات فرآورده‌های لبنی، شیرخام مازاد روی دست دامداران مانده و کارخانه‌ها نمی‌توانند این محصول را جمع‌آوری کنند لذا وزیر iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عرضه این محصول iبه صورت باز و بدون لیبل موافقت کرده است.

وی از عرضه‌ای شیرخام فله‌ای دامداری‌ها در بعضی از مراکز استان‌ها از جمله استان قزوین و همچنین در استان تهران در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قدس میدان امام حسین(ع)، زرتشت و شهرستان شهریار خبر داد.

آقابابایی اظهار کرد: براساس قرارداد دامداران، کارخانه‌های لبنی، وزارتخانه‌های تجارت و کشاورزی مقرر بود ماهانه جلسه‌ای برای گزارش تفسیری عملکرد بخش‌های مختلف در خصوص تولید شیر و لبنیات برگزار شود که روز قبل این جلسه با حضور نماینده گاوداران کشور، صنایع لبنی و مفتح، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

دبیر انجمن گاورداران استان تهران تصریح کرد: در این جلسه دامداران از معاون وزیر تجارت خواستند که بندهای دیگر این قرارداد از جمله پرداخت نقدی iبهای شیر و تامین علوفه iبه نرخ مصوب نیز اجرایی شود. چراکه اکنون iبهای شیر iبه صورت نقدی پرداخت نمی‌شود و علوفه با نرخ مصوب هم در اختیار دامداران قرار نگرفته است.

وی گفت: براساس وعده معاون وزیر تجارت قرار شد کمیته‌ای برای خرید تضمینی شیر تشکیل شود و همچنین سریعا علوفه‌ با نرخ مصوب (ذرت کیلویی ۶۰۰، سویا کیلویی ۹۰۰، سبوس کیلویی ۲۵۰ و جو کیلویی ۵۹۰ تومانی) برای دامداران تامین شود.

آقابابایی تصریح کرد: هیچ‌گونه درخواست و وعده‌ای برای افزایش قیمت شیرخام و محصولات لبنی در این جلسه مطرح نشد و همچون قرارداد منعقد شده هر کیلو شیرخام با ۳/۲ درصد چربی و بار میکروبی ۱۰۰ هزار در دامداری کیلو ۹۳۰ تومان و در کارخانه ۹۶۰ تومان فروخته خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.