موافقت با ۶۱ درخواست انتقال خارج به داخل در دو ماهه اول ۹۲

۰۴ تیرماه ۱۳،

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به آغاز فعالیت سامانه انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به داخل از ۲۸ خرداد ماه، گفت: در دو ماهه اول سال با ۶۱ درخواست برای انتقال به دانشگاه‌های داخل کشور موافقت شده است.

محمدحسن یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه این آمار تنها مربوط به شورای انتقال خارج به داخل است، اظهار کرد: دانشجویانی که پس از مراجعه حضوری و مستقیم به دانشگاه و یا با معرفی‌نامه به نتیجه نرسیده‌اند، در نهایت به شورای انتقال خارج به داخل مراجعه می‌کنند.

به گفته وی در دو ماهه اول سال ۹۲، تعداد ۶۳ درخواست در شورای انتقال بررسی شده که با ۶۱ درخواست آن‌ها موافقت شده است که این دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی، پیام نور و علمی کاربردی مشغول به تحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به سامانه تازه انتقال خارج به داخل، تصریح کرد: بر این اساس تمام متقاضیانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، غیر دولتی، پیام نور،‌ علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای می باشند، از این پس باید درخواست خود را از این طریق ثبت و پیگیری کنند.

یوسفی افزود: متقاضیان انتقال به داخل می‌تواند ۹ دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود در کشور انتخاب کنند که از انتخاب ششم به بعد باید از دانشگاه‌های غیردولتی، پیام نور یا علمی کاربردی باشند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه پیش از این، دو روش برای انتقال دانشجویان به داخل وجود داشت، اظهار کرد: روش اول مراجعه مستقیم به خود دانشگاه مورد نظر و روش دوم پیگیری موضوع از طریق وزارت علوم بود که با راه‌اندازی و فعالیت این سامانه همه تقاضاها از طریق آن انجام گرفته و دیگر مراجعه حضوری به دانشگاه‌ها نخواهیم داشت.

انتهای پیام


ISNA News Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.