موبایل خاموش فروشنده‌های ملک

۱۶ام بهمن ،

به حال این بازار بخندیم یا … ؟

امید به خانه‌دار شدن، موبایل‌های خاموش فروشندگان، بیم و امید طرفین معامله، بغض‌هایی که نمی‌ترکد و دیگر هیچ. این ضرب‌آهنگی کوتاه از اوضاع کنونی بازار ملک است. بازاری که پله‌های نابسامانی را به سرعت طی می‌کند و عملا زنگ خطر آن خیلی وقت است که به صدا درآمده است.

ممتازنیوز: خریداران آپارتمان این روزها در کمال ناامیدی به بنگاه‌های معاملات ملکی مراجعه می‌کنند تا شاید فروشنده منصفی را پیدا کنند به امید معامله و خانه‌دار شدن؛ اتفاقی که البته درصد رخداد آن خیلی ضعیف است.

ملک و آپارتمان این روزها حکم طلا را پیدا کرده و خود را به بازارهای نابسامانی همچون ارز و سکه وصل نموده است. هنگامی که مشاورین املاک به خریداران قیمت‌های متری ۵ میلیون تومانی را در مناطق متوسط‌نشین شهر پیشنهاد می‌دهند خریداران با تعجب می‌گویند بازار ملک را چه شده و دلالان هم پاسخ می‌دهند مگر از بازار ارز خبر ندارید!؟ 

شواهد عینی نگارنده از دو منطقه متوسط‌نشین تهران حاکی از اوج نابسامانی در این بازار است. در نارمک فروشندگان از قیمت‌های ۴ تا ۵ میلیون تومانی به بالا برای فروش هر مترمربع آپارتمان نوساز صحبت می‌کنند و در منطقه بلوارفردوس هم از ۵ میلیون تومان کمتر ملک نوساز خوب پیدا نمی‌شود، حالا بماند که در مناطق شمالی تهران این نرخ‌ها تا دو برابر ذکر شده نیز افزایش پیدا کرده است.

جالب اینجاست در شرایط کنونی وقتی برخی از خریداران مستاصل آپارتمان راضی به خریدهای گران می‌شوند، فروشنده ناز می‌کند و سرقرار حاضر نمی‌شود و موبایل خود را هم خاموش می‌کند؛ چرا، احتمالا به امید فروش گران‌تر.

اما چرا بازار ملک این گونه شد؟ چرا به مهم‌‌ترین نیاز مردم توجهی نمی‌شود و از همه مهم‌تر اینکه چرا فکری به حال کنترل سفته‌بازی رخ داده در بازار ملک نمی‌شود پرسش‌های مهمی است که باید پاسخ آن را از مسوولان مربوط پرسید.

همچنین پرسش‌هایی از این قبیل که آیا کسی هست که به داد بازار ملک برسد، به واقع چه کسی مسوول این بازار آشفته است و چرا قیمت آپارتمان در پایتخت ظرف ۳ ماه این همه رشد داشته است. مگر فلسفه طرح‌هایی مثل مسکن مهر افزایش عرضه در بازار مسکن نبوده، پس کجاست آن همه طرح و برنامه، چرا ملک هر روز روند صعودی دارد، آیا مسوولان اصلا از اوضاع و احوال ملک باخبرند؟

کافی است فقط چند ساعت وقت بگذارید و نگاهی به فایل‌های موجود در بازار مسکن بیندازید و وقتی قیمت‌ها دستتان آمد کمی هم به کسانی فکر کنید که به امید خانه‌دار شدن همه قدرت خریدشان را بسیج کرده‌اند. 

دنیای اقتصاد


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.