«موج سودا» اثری جدید سینا سرلک منتشر شد

با شعرهایی ازحافظ ، مولانا و شفیعی کدکنی/

سینما پرس- گروه هفت هنر/ آلبوم «موج سودا» با آواز سینا سرلک و آهنگسازی یحیی علوی و با شعرهایی از حافظ، مولانا، محمد قهرمان و محمدرضا شفیعی کدکنی از سوی موسسه «راوی آذر کیمیا» منتشر شد.

به گزارش سینما پرس؛ این آلبوم دربردارنده ۱۰ قطعه شامل: «حال خونین دلان» براساس شعری از حافظ و آهنگ یحیی علوی، ساز و آواز شور با شعری از محمد قهرمان، ضربی شور با آهنگ یحیی علوی، تکنوازی تار توسط قاسم رحیم زاده، «درد نهان سوز» براساس شعری از استاد محمد رضا شفیعی کدکنی و آهنگ یحیی علوی، تکنوازی کمانچه توسط همایون پشتدار، «سرگشته» (براساس مقام شا خطایی شمال خراسان و به یاد حاج قربان سلیمانی ) با آهنگ یحیی علوی، ادامه ساز و آواز، «شبگرد مبتلا» بر اساس شعری از مولانا و آهنگ یحیی علوی و چهار مضراب یحیی علوی، به همراه تکنوازی تار قاسم رحیم زاده و تکنوازی کمانچه همایون پشتدار است.

در این اثر، بابک راحتی با تار، رباب و دوتار، قاسم رحیم زاده با تار، تار باس و رباب، وحید رستگاری با بربط، رضا احسان پور با دف، یوحنا علوی با تنبک، همایون پشتدار با کمانچه و کمانچه آلتو، علی فربدنیا با نی، ناصر جوانمردی با سه تار، یحیی علوی با سنتور و بربط، تکنوازان قاسم رحیم زاده و همایون پشتدار به نوازندگی پرداخته و یحیی علوی هم علاوه بر نوازندگی و ساختن آهنگ اکثر قطعات به همنوازی آواز با سینا سرلک هم پرداخته است.

این آلبوم اثری با ساختار موسیقی دستگاهی ایران است و برای ارکستر کامل سازهای ملی تنظیم شده است. در این اثر سعی بر آن بوده است که با حفظ اصالت های موسیقی ایرانی اندکی تنوع در چیدمان قطعات لحاظ شود و با بهره گیری از نغمات مقامی و همچنین ریتم های متنوع، که در موسیقی قدیم مرسوم نبوده است، رنگ و بوی نسبتا تازه ای به کار بخشیده شود.

گفتنی است، این آلبوم از امروز ۲۹ مهر توسط پخش «رهگذر هفت اقلیم» و پخش «ایران گام » در بازار موسیقی توزیع شده است.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۸۲۴


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.