موج واردات گوشی‌های ارزان قیمت به ایران

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران معتقد است که با شرایط پیش آمده بیشتر واردکنندگان قانونی و غیرقانونی به واردات گوشی های موبایل با میانگین قیمت متوسط می پردازند.
“ابراهیم درستی” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به عدم ثبات نرخ ارز طی ماه های گذشته و تاثیر آن در بازار تلفن همراه کشور اظهار داشت: با شرایط پیش آمده بیشتر واردکنندگان قانونی و غیرقانونی به واردات گوشی های موبایل با میانگین قیمت متوسط می پردازند چرا که فعالان این حوزه به دلیل عدم ثبات ارز واردات گوشی های گران قیمت را به طور چشمگیری کاهش داده اند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که شاهد نوسانات چشمگیر ارز در کشور هستیم بهتر است دولت به جای ارز دولتی ارز آزاد را با نرخ ثابت در اختیار فعالان حوزه تلفن همراه و تلویزیون قرار دهد، گفت: هم اکنون فعالان دیجیتالی از جمله موبایل با مشکلات فراوانی روبرو هستند که بهتر است دولت برای جلوگیری از هرگونه هرج و مرج در این بازار پرمصرف به تخصیص ارز آزاد به واردکنندگان این کالای دیجیتالی و ارتباطی بپردازد.
وی افزود: در حال حاضر بیشتر فروشندگان از فروش و عرضه کالا در بازار خودداری می کنند و بیشتر واردکنندگان نیز دست روی دست گذاشته و منتظرند تا نرخ ارز در کشور ثابت شود چرا که در صورت فروش کالا با افزایش ارز کنونی نمی توانند کالا را جایگزین کنند.
در همین حال کارشناسان و فعالان بازار شرایط ایجاد شده را به ضرر فعالان این حوزه و همچنین مصرف کنندگان می دانند چرا که با هرگونه نوسانات ارز شاهد نوسان در قیمت موبایل نیز می شویم که این در وهله اول به ضرر فروشنده و سپس برای مصرف کننده است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.