موسسات غیر قانونی اعزام دانشجو هوشیار باشند/ مجازات کلاهبرداری برای این موسسات

۱فروردین ۱۳،

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: موسسات غیر قانونی اعزام دانشجو به خارج از کشور مسئولیت حقوقی داشته و مدیر مسئول موسسه طبق قانون کلاهبرداری مجازات می‌شود.

“فرزاد کریمی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه مؤسسات اعزام دانشجو به خارج رو به افزایش است، اظهار داشت: موسسات اعزام دانشجوی بدون مجوز طبق قانون محکومیت حقوقی دارند.

این وکیل پایه یک دادگستری با تاکید بر تبعات منفی فعالیت موسسات بدون مجوز در اعزام دانشجو به خارج از کشور، افزود: با توجه به اینکه جمعیت دانشجوی اعزامی به خارج از کشور در حال افزایش است، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید نسبت به نمایندگی و نظارت بر کیفیت موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور، اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی اظهار داشت: اگر موسسات اعزام دانشجو با درج آگهی اقدام به پذیرش دانشجو کرده و ازآنان پول دریافت کنند، در حالیکه توانایی انجام این کار را نداشته و یا بدون مجوز این کار را انجام دهند، این امر از مصادیق کلاهبرداری بوده و مدیر مسئول موسسه غیر قانونی طبق قانون مجازات اسلامی تحت عنوان کلاهبرداری مجازات می‌شود.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: برخورد قانونی متناسب با این موسسات و اقدامات تامینی مناسب برای دانشجویان از ظهور دیگر موسسات غیرقانونی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.