موسیقی‌های بی محتوا امروزه بیش‌تر به چشم می‌خورد

۱۴م آذر ،

همراه با علی تفرشی در مسیر موسیقی امروز کشور؛

امروزه با ملاحظه نکردن هیچ گونه پیشرفتی در آلبوم های موسیقی آثار بی محتوا بیشتر به چشم می‌خورد.

علی تفرشی (خواننده موسیقی پاپ) کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: چند سالی است که کیفیت آلبوم های موسیقی نسبت به قبل کاهش یافته است.

*کاهش کیفیت آلبوم ها نسبت به دهه ۶۰

این خواننده کشورمان اظهار داشت: کیفیت آلبوم های موسیقی نسبت به دهه ۶۰ و حتی ۷۰ کاهش یافته که ریشه این موضوع را باید در بی‌سوادی کسانی که در عرصه موسیقی در حال فعالیت می باشند جستجو کرد.

*رشد نرم افزارها و جنبه های فنی آلبوم ها

تفرشی با اشاره به اینکه نرم افزارها و ابزارهای جدید موسیقی به سرعت وارد بازار موسیقی کشورمان می شود، تبیین کرد: از نظر فنی و با توجه به اینکه هر روز نرم افزارها و ابزارهای جدید وارد بازار موسیقی کشورمان می شوند رشد را تجربه کرده ایم.
وی در ادامه تصریح کرد: البته در این مسیر تقلیدهایی هم صورت گرفته که می‌توان گفت همیشه هم تقلید بد نیست.
وی همچنین افزود: تقلیدهای صورت گرفته تنها در جنبه فنی بوده است.

* در دسترس بودن موسیقی عاملی جهت کاهش کیفیت

وی با اشاره به در دسترس بودن موسیقی به عنوان عاملی جهت کاهش کیفیت آلبوم ها تصریح کرد: امروزه و با توجه به اینکه هر فردی با در دست داشتن یک ابزار موسیقایی می تواند اثری را در این زمینه تولید کند کیفیت آلبوم های موسیقی کاهش قابل توجهی داشته است.
این خواننده موسیقی پاپ کشورمان در ادامه اظهار داشت: با توجه به ابزار متنوع در این عرصه و در دسترس بودن موسیقی متاسفانه تعدادی از جوان ها بدون دانش و علم لازم، اقدام به تولید آلبوم های موسیقی می‌کنند.

*موسیقی بی محتوا بیشتر از موسیقی بامحتوا

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از لحاظ محتوایی در عرصه موسیقی پیشرفتی ملاحظه نمی‌شود، اظهار داشت: هم اکنون از لحاظ محتوایی در آلبوم های موسیقی پیشرفتی نمی‌بینم و بیشتر پیشرفت ها به جنبه های فنی اختصاص یافته است.
تفرشی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تعداد موسیقی های بی محتوا بیشتر از موسیقی های با محتوا شده است و این موضوع امری است که چندان به نفع وضعیت موسیقی کشورمان نیست.

*ارتقای دانش موسیقایی و افزایش کیفیت آثار

این خواننده عرصه  موسیقی پاپ کشورمان در رابطه با ارتقای دانش موسیقیایی جوان ها به عنوان عاملی جهت افزایش کیفیت آثار تولیدی در زمینه موسیقی اظهار داشت: بالا بردن دانش موسیقایی از جانب جوان ها و همچنین آگاهی داشتن از علم روز سبب افزایش کیفیت آلبوم های موسیقی و همچنین سایر آثار تولیدی در این  عرصه می شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: هنگامی که فردی با آگاهی و دانش، اقدام به تولید اثری کند، به طور یقین موفقیت بیشتری در مسیر تولید آثار موسیقایی به دست می آورد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.