موضوع آموزش در کودکان را جدی بگیریم

خبرگزاری آریا- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران شب گذشته از دومین جشنواره محیط زیست با محوریت پسماند بازدید کرد.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، او با بیان اینکه موضوع آموزش کودکان و نوجوانان به عنوان یک هدف کلی از سوی تمام غرفه ها پیش بینی شده، گفت: تمامی غرفه ها برای آموزش این گروه سنی برنامه هایی مختلفی را پیش بینی کرده اند.
شوشتری با بیان اینکه استقبال مردم از دومین جشنواره محیط زیست خوب بوده است، گفت: آموزش یکی از ملموس ترین اتفاقاتی است که در جشنواره روی داده است اما با تمام تلاش های صورت گرفته فکر میکنم در القاء پیام های آموزشی دچار مشکل هستیم.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با وجود برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مناطق ۲۲ گانه شهرداری و ۹ سازمان حاضر در جشنواره در زمینه آموزش کودکان در حوزه محیط زیست، کم کاری کرده ایم.
او با اشاره به اینکه صرف استفاده از موسیقی، اشعار، لحن کودکانه، برگزاری تاتر و موسیقی دلیل بر تاثیرگذاری و رسیدن به اهداف جشنواره نیست، ادامه داد: در برگزاری جشنواره باید هدف گذاری درست و صحیح در حوزه آموزش کودکان انجام شود تا بتوانیم به نتیجه پیش بینی شده برسیم.
شوشتری با تاکید بر اینکه دستیابی به اهداف تعیین شده در جشنواره مهمترین دلیل برگزاری آن است، ادامه داد: در انتهای جشنواره باید ببینیم مردم از برگزاری آن چه یاد گرفته اند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه در برگزاری برنامه های آموزشی با استفاده از موسیقی و شعر برای کوکان حرفه ای نیستیم، گفت: به جرات می توان گفت در آموزش کودکان از طریق برنامه های موزیکال، ابزار موسیقی، خواننده و بازیگر حرفه ای نداریم.
به گفته دکتر شوشتری در بازدیدی که از کل غرفه های فعال در دومین جشنواره محیط زیست داشته تنها یک غرفه از نظر اجرای برنامه های آموزشی برای کودکان تا حدی حرفه ای بود.
او با تاکید بر اینکه در برگزاری دومین جشنواره محیط زیست باید پیام هایی که می خواهیم به بازدیدکنندگان منتقل کنیم، ارزیابی شود، ادامه داد: در نهایت باید مباحث مطرح شده در حوزه محیط زیست، فضای سبز، بازیافت و آموزش شهروندی بررسی شده و ببینیم به اهداف مورد نظر در این زمینه رسیده ایم یا نه.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید براینکه دستورالعمل پیشروی برنامه سازان در این زمینه ضعیف است، افزود: باید بتوانیم در حوزه های هدف گذاری شده به زبان کودکانه، ابزارهای حرفه ای را در اختیار گرفته و آموزش های لازم را بدهیم.
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.