موعد بازنشستگی و بهانه ای برای فرار

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

، دنیای داوری دنیای عجیبی است، قضاوت در هر امری دشوار است به خصوص اگر در حضور گاها هزاران هوادار صورت گیرد آن هم برای شمار زیادی مهره خاص در یک زمین خاص.

همین می شود که داوری آن هم در رشته ای به حساسیت فوتبال بسیار سخت است.

به هر حال وقتی همه می پذیرند که اشتباه،‌ جزئی از داوری است یعنی بروز اشتباه در این حرفه طبیعی است همین اشتباهات اعتراض های زیادی در پی دارد و همین اعتراض استرس زیادی به مراه می آورد.

همین می شود که قضاوت در فوتبال بسیار پر استرس و تنش زاست.

کم کردن ضریب اشتباهات از جمله مواردی است که در دستور کار یک داور قرار می گیرد.

درمیان داورانی که پس ازسالها به علت بازنشستگی از دنیای قضاوت خداحافظی کرده اند،‌ بعضی به خاطر یک قضاوت اشتباه حساس کناره گیری از شغل را در پیش گرفته اند.

کم نبوده اند داورانی که به علت موج انتقادات پس از یک قضاوت یک دیداری ،‌داوری را بدرود گفته اند.

از جمله این داوران میتوان به مسعود مرادی، مرتضی کریمی، محمود رفیعی و… اشاره کرد.

مسعود مرادی پس از اشتباه داوری اش در دیدار، پرسپولیس_مس کرمان مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت مدت زیادی از این انتقادها نگذشته بود که مرادی از دنیای داوری خداحافظی کرد.

دیگر داوری که وداعش به مسئله اشتباه در داوری بر می گردد مرتضی کریمی می باشد کریمی در دیدار تیم های ذوب آهن و فولاد خوزستان و یک اشتباه قبلی در دیدارهای قبلی تصمیم گرفت از دنیای کمک داوری خداحافظی می کند.

محمود رفیعی با اشتباهاتش در دیدار پرسپولیس_داماش توسط کمیته داوران محروم شد رفیعی پس از آن با دنیای داوری فوتبال خداحافظی کرد.

از جمله داورانی که با بازنشستگی از دنیای قضاوت خداحافظی کرد، می توان به حسین خانبان و داوود رفعتی و یا خداداد افشاری اشاره کرد.

رفعتی اگرچه در آخرین تست آمادگی هم رد شده بود ولی پیش از آن خداحافظی اش را از این عرصه اعلام کرده بود.

خداداد افشاریان نیز با بازنشستگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و به سمت دنیای ناظری داوری رفت و اما در میان داورانی که دیگر قضاوت نمی کنند نام هدایت ممبینی نیز به چشم می خورد.

پس از ماجرای قضاوت در دربی و انتخاب دوباره محسن ترکی، به صورت بیصدا ممبینی دیگر در دنیای داوری دیده نشد.

نوید مظفری نیز دیگر داوری است که در کنار اشتباه در داوری یک دیدار جام حذفی و مشکلات بوجود آمده اش با کمیته داوران و مصدومیتش در دور نخست تست آمادگی این کمیته، روزهاست قضاوتی در لیگ ندارد./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.