موفقیت تیم المپیاد نجوم ایران

جام جم آنلاین: دانش‌آموزان ایرانی در ششمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک در کشور برزیل، موفق به کسب یک مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز شدند.

به گزارش ایسنا، تیم‌های «الف» و «ب» المپیاد نجوم و اختر فیزیک کشورمان که به منظور شرکت در ششمین دوره این مسابقات جهانی در تاریخ یازدهم مردادماه به کشور برزیل سفر کرده بود، موفق به کسب یک مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز شدند.

در تیم «الف» ایران، آرش گل‌محمدی نقشه موفق به کسب مدال طلا، عطا مرادی، محمدجواد شریعت زاده و کیانا افضلی موفق به کسب مدال نقره و فاطمه قشلاق پور موفق به کسب مدال برنز شدند و در تیم «ب» ایران نیز فرزاد فتحی و سید شایان خالوئی تفتی مدال نقره و عرفان بیات، سارا علیقلی زاده صفری و علی عباسی مدال برنز کسب کردند.

در این دوره از مسابقات ۱۳۴ دانش‌آموز از ۲۷ کشور جهان به رقابت پرداختند که تنها کشور ایران و برزیل مجوز حضور دو تیم را دارا بودند.

در سال گذشته تیم‌های «الف» و «ب» اعزامی ایران به این المپیاد در کشور لهستان، یک مدال طلا، چهار نقره و پنج مدال برنز را کسب کرده بودند که بدین ترتیب نتیجه امسال تیم نجوم ایران با کسب یک مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز نشان از بهبود نتیجه آنها دارد.

تیم‌های اعزامی کشورمان، روز پنج شنبه، ۲۶ مردادماه، ساعت ۳:۳۵ بامداد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور باز خواهند گشت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.