موفقیت’سند تحول بنیادین’ به عملکرد مدیران مدارس ابتدایی بستگی دارد

به گزارش ایرنا،’علی رحیمی’روزسه شنبه در جمع مدیران مدارس ابتدایی استان قم در سینما ‘تربیت’ این شهر اظهار داشت: اگر هزار سند تنظیم و به تصویب نهادهای مهم کشور اعم از مجلس، شورای انقلاب فرهنگی و دولت برسد ولی مدیر به آن معتقد نباشد در عمل چیزی تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه مسوولیت موفقیت یا عدم موفقیت طرح متوجه مدیران مدارس خواهد بود، تصریح کرد:۱۰ سال دیگر اگر شاهد خروجی مثبتی از این طرح باشیم باید علت آن را مدیران بدانیم و اگر هم در مورد اجرای آن هنوز دچار نگرانی هایی باشیم، باز مسبب اصلی مدیران خواهند بود.

وی بااشاره به اسنادی همچون طرح تحول بنیادین یا سند چشم انداز۱۴۰۰ تصریح کرد: این اسناد که از سوی مراجع قانونی مصوب شده، همچون ابزاری در دست ماست و وظیفه داریم برای آگاهی، تمام بند بند مفاد آن را مطالعه کنیم.

وی با اشاره به نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: این نقشه، ویژه مجامع علمی کشور طراحی شده و بدون شک مهمترین مجمع علمی کشور آموزش و پرورش است و مهمترین حوزه آن نیز حوزه ابتدایی است.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه همواره خلاء وجود یک الگوی عملی در نظام آموزشی کشور احساس شده و می شود، اظهار داشت: شعار’آغاز با قرآن و پایان با نماز’ همیشه در مدارس ما حتی در زمان طاغوت بوده ولی برای تحقق آن الگوی عملی موثری وجود نداشته است.

این مقام آموزشی با تاکید بر نقش معلمان و مربیان در ایفای این نقش تصریح کرد: شرکت معلمان پا به پای دانش آموزان در مراسم صبحگاه مدارس و یا برگزاری نماز جماعت تاثیر شگرفی بر روی آنها خواهد گذاشت.ک/۲

۷۴۰۷ / ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۰۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.