موفقیت‌ها و شکست‌های فدراسیون کفاشیان‎ – اخبار ورزشی

به گزارش خبرآنلاین؛ درمدت ۴ سال و ۹ ماهی که از مدیریت او بر فدراسیون می گذرد، انتقادهای زیادی از او شده است و تیم های ملی در رده های مختلف نیز ناکامی های زیادی را تجربه کرده اند. این یک گزارش از موفقیت ها و شکست های فدراسیون علی کفاشیان است:

– بزرگ ترین موفقیت فدراسیون علی کفاشیان قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۰۸ و حضور در جام جهانی ۲۰۰۹ بوده است. نوجوانان ایران در سال جاری نیز اگرچه عنوانی بدست نیاوردند، اما سهمیه جام جهانی ۲۰۲۴ را کسب کردند.

– تیم های ملی بزرگسالان، امید و جوانان نیز بدترین عملکرد را داشته اند. توجه داشته باشید که نایب قهرمانی غرب آسیا برای تیم ملی موفقیت محسوب نمی شود، چرا که ایران قبل از این نایب قهرمانی، ۳ بار پیاپی قهرمان شده بود. تیم امید نیز اگرچه در زمین مسابقه شکست خورد، اما شاهکار مدیریتی و بازی دادن به بازیکن دو اخطاره هم در آن تاثیرگذار بود!

– فوتسال ایران نیز بعد از قهرمانی های پیاپی امسال موفقیت نداشت و نتوانست فینالیست شود.ایران صاحب بهترین فوتسال قاره آسیاست و هر نتیجه ای جز قهرمانی شکست محسوب می شود. این تیم در جام جهانی ۲۰۰۸ عملکرد خوبی داشت و با بدشانسی حذف شد.

– در فوتبال ساحلی نیز تیم ایران همیشه یکی از حاضران در جام جهانی بوده که در دوره کفاشیان نیز دو بار در این مسابقات حضور داشته است. در آسیا نیز مقام فوتبال ساحلی ایران سومی بوده که در این دوره نیز تکرار شده است. اما در سال ۲۰۰۹ ایران نه در آسیا مقام کسب کرد و نه به جام جهانی رفت.

– با توجه به اینکه از مدت فعالیت جدی بانوان در فوتبال و فوتسال زمان زیادی نمی گذرد، بنابراین انتظار نتیجه خاصی نیز از این تیم ها نبوده است. حضور تیم بانوان ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا خود یک موفقیت محسوب می شود.

– اگرچه موفقیت یا شکست تیم های باشگاهی را نمی توان صرفاً حاصل عملکرد فدراسیون دانست، اما بهرحال مدیریت فدراسیون و تشکیلات آن نقش مهمی در پیشبرد فوتبال باشگاهی در هر کشور دارند. تنها موفقیت فدراسیون فعلی در فوتبال باشگاهی طی این ۵ سال ، حضور تیم ذوب آهن در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۰ آسیاست که با شکست این تیم همراه شد. در سایر ادوار تیم های ایرانی در مرحله گروهی و یا نهایتاً قبل از مرحله نیمه نهایی از گردونه رقابت بیرون رفته اند.

تیم

موفقیت

شکست

تیم ملی بزرگسالان

– ناکامی در صعود به جام جهانی ۲۰۱۰

– حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های ۲۰۱۱ آسیا

– شکست در فینال ۲۰۱۰ غرب آسیا

تیم ملی امید

– چهارمی بازی های آسیایی ۲۰۱۰

– حذف در مقدماتی المپیک ۲۰۱۲

تیم ملی جوانان

– حذف در قهرمانی آسیا ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰

تیم ملی نوجوانان

– قهرمانی آسیا ۲۰۰۸

– حضور در جام جهانی ۲۰۰۹ و ۲۰۲۴

– حذف در قهرمانی آسیا ۲۰۱۰

– شکست در نیمه نهایی ۲۰۱۲

تیم ملی ساحلی

– ۲ بار حضور در جام جهانی

– دو مقام سومی آسیا

– عدم صعود به جام جهانی ۲۰۰۹

– چهارمی آسیا در سال ۲۰۰۹

تیم ملی فوتسال

– ۲ بار حضور در جام جهانی ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲

– قهرمانی آسیا ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰

– عدم صعود به فینال ۲۰۱۲ آسیا

تیم ملی فوتبال بانوان

– نایب قهرمانی ۲۰۱۱ غرب آسیا

– حضور در مقدماتی جام ملت های آسیا و جام جهانی

– حذف در غرب آسیا ۲۰۱۰

تیم ملی فوتسال بانوان

– دو قهرمانی ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ در غرب آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

حضور در فینال ۲۰۱۰- ذوب آهن

– شکست های پیاپی تیم های باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.