موی سفید و جوگندمی نشانه سلامتی است

تولید رنگدانه‌های مو در بدن مستلزم مصرف بیشتر نوعی آنتی‌اکسیدان در بدن است. این آنتی‌اکسیدان درواقع به تخریب رادیکال‌های آزاد که در بروز آسیب‌های سلولی نقش دارند، کمک می‌کند. به این ترتیب کاهش سطح این آنتی‌اکسیدان در پی تولید بیشتر رنگدانه‌های مو موجب افزایش سطح رادیکال‌های آزاد و در نتیجه تشدید آسیب‌های سلولی می‌شود.

متخصصان علوم پزشکی در اسپانیا ادعا کرده‌اند که موی سفید و جوگندمی می‌تواند نشانه سلامتی باشد.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، این متخصصان می‌گویند اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از داشتن موی سفید یا جوگندمی ناراحت هستند بهتر است دیگر خودتان را به این دلیل آزار ندهید چون نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سفید شدن موی سر می‌تواند نشان‌دهنده سلامت بدن باشد.

این متخصصان روی گرازهای وحشی مطالعه کرده و دریافتند که داشتن موهای سفید و خاکستری می‌تواند به این معنی باشد که شما زندگی طولانی و سالم‌تری را در پیش رو خواهید داشت.

این متخصصان به سرپرستی دکتر گالوان خاطرنشان کردند: آزمایشات روی گراز‌های وحشی با موی خاکستری که ناشی از فقدان ملانین است درواقع به این معنی است که سطح آسیب‌های اکسیداتیو در بدن پایین‌تر است. از سوی دیگر این مطالعه روی جمعیت گراز‌های وحشی نشان داد داشتن موی قرمز در این جانور نشان‌دهنده این مطلب است که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری است.

این آزمایشات که شرح آن در مجله «جانورشناسی فیزیولوژیکی و زیست شیمی» منتشر شده حاکیست، گرازهایی که موهای قرمز رنگ دارند، بیشتر دچار آسیب‌های سلولی می‌شوند.

به گزارش روزنامه بمبئی میرور، این متخصصان تشریح کردند: تولید رنگدانه‌های مو در بدن مستلزم مصرف بیشتر نوعی آنتی‌اکسیدان در بدن است. این آنتی‌اکسیدان درواقع به تخریب رادیکال‌های آزاد که در بروز آسیب‌های سلولی نقش دارند، کمک می‌کند. به این ترتیب کاهش سطح این آنتی‌اکسیدان در پی تولید بیشتر رنگدانه‌های مو موجب افزایش سطح رادیکال‌های آزاد و در نتیجه تشدید آسیب‌های سلولی می‌شود.

مطالعات قبلی نیز نشان داده است که در انسان‌ها نیز وجود رنگدانه‌های قرمز موسوم به اورملانین‌ها در داخل پوست با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.