مو قرمزها از خورشید بترسید

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: دانشمندان به تازگی دریافته اند که اشخاصی که دارای موهای قرمز می باشند در معرض ابتلا به سرطان پوست بیشتر از سایر اشخاص قرار دارند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز، بر اساس این مطالعه، اشخاص مو قرمز ۱۰۰ بار بیشتر از اشخاص با رنگهای دیگر مو می توانند مستعد ابتلا به سرطان پوست و به ویژه ملانوما باشند.

گفتنی است: دانشمندان سبب این امر را جهش ژنتیکی در DNA پوست این اشخاص می دانند که همانطور که سبب قرمز شدن رنگ موهای آنها می گردد سبب مساعد شدن زمینه ی ابتلا به ملانوما نیز می تواند بشود.

بررسی ها نشان می دهند: این جهش ژنتیکی حتی می تواند سبب بروز سرطان های ریه، سینه در زنان مو قرمز بشود.

دانشمندان به این اشخاص پیشنهاد ی اکید می کنند تا در مقابل نور خورشید از خود محافظت بسیار بسیار انجام دهند و همینطور حتما از ضد آفتاب های استاندارد استفاده کنند.

در کنار این موضوع دانشمندان معتقد می باشند که سرطان ملانوما در مردان ۷۰ درصد خطرناک تر از زنان است و شانس نجات و بهبود به طور کلی در زنان بالاتر است.

ژن مولد نور قرمز چنانچه در مجاورت بدون حفاظ با نور خورشید قرار گیرد می تواند سبب تخریب سلولهای پوستی و عوض  شدن رنگدانه های پوستی در آنها شود.

همینطور بهتر است این اشخاص تحت نظر متخصص پوست قرار داشته باشند و در صورت ملاحظه هر نوع لکه و یا تغییر رنگ ناگهانی پوست سریعا به پزشک مراجعه نمایند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.