«میراث بورن» روی پرده سینماها

جام جم آنلاین: «میراث بورن» چهارمین قسمت مجموعه فیلم «هویت بورن» در شرایطی به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفت که بازیگر اصلی و کارگردان آن تغییر کرده‌اند.

تغییرات این مجموعه فیلم اکشن و ماجراجویانه شامل قصه آن هم می‌شود و اهل فن منتظر نوع واکنش تماشاگران به آن هستند.

بیش از سه هزار سالن نمایش در آمریکای شالی «میراث بورن» را اکران عمومی کرده‌اند. «جرمی رنر» قهرمان جدید اکشن سینما، نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند.

قصه فیلم نگاهی تازه به قصه «جیسن بورن» با الهام گرفتن از نوول سه قسمتی «رابرت لودلوم» دارد و بر روی یک قهرمان جدید به نام «آرون کراس» تمرکز می‌کند.

«آرون کراس» (با بازی جرمی‌ رنر) در ارتباط با حوادث و اتفاقاتی قرار می‌گیرد که در سه قسمت قبلی فیلم «جیسن بورن» (با بازی مت‌ دیمون) را درگیر خود کرد.

قصه «میراث بورن» هم در ارتباط با جاسوس بازی و یک ترور است. هزینه تولید فیلم اعلام نشده و «تونی گیلروی» کارگردانی آن را انجام داده است.

«گیلروی» که پیش از این دو فیلم «مایکل کرایتن» و «دورویی» را ساخته، نویسنده فیلمنامه مجموعه فیلم سه قسمت «هویت بورن» هم بوده است.

«پل گرینگراس» و «مت ‌دیمون» کارگردان و بازیگر سه‌گانه «بورن» پس از موفقیت بالای مالی سومین قسمت در سال ۲۰۰۷ اعلام کردند با قسمت‌های بعدی این پروژه همکاری نخواهند کرد.

دو قسمت اول و دوم فیلم در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ هم با استقبال بالای تماشاگران روبرو شدند و فروش بالای یک میلیارد دلاری برای سه قسمت آن به ارمغان آوردند.

«میراث بورن» اولین فیلم اکشن «جرمی‌ رنر» در نقش اصلی است. او سال قبل «ماموریت غیرممکن ۴» و تابستان امسال «آونجرز» را با فروش بالا روی پرده سینماها داشت که در آنها، در نقش مکمل ظاهر شد.

وی سال ۲۰۰۸ با بازی در درام ضد جنگ «مهلکه» به کارگردانی کاترین بیگلو تبدیل به یکی از چهره‌های مطرح سینما شد.

این فیلم او را نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال کرد و باعث شد تا در درام پلیسی غیرمتعارف «شهر» (۲۰۱۰) یکی از دو نقش اصلی را به عهده بگیرد.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما برای «میراث بورن» پیش‌بینی افتتاحیه‌ای ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلاری می‌کنند، که به کمک آن صدر‌نشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی خواهد شد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.