میرزاده در شورای منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی: هیات امنای استانی باید با افزایش اختیارات، مسئولیت ها را هم بپذیرند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-  حمید میرزاده به تشکیل و فعالیت هیات امنای استانی اشاره کرد و گفت: بنای ما بر این است که  اختیارات آنها را به صورت قانونی افزایش دهیم همچنانکه هیات امنا نیز باید با افزایش این اختیارات مسئولیت ها را هم بپذیرند.
به گزارش خبرگزاری آریا،حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی از حضور خود در اولین روز کاری رسمی در سمت ریاست دانشگاه و حضور در مشهد مقدس ابراز خرسندی کرد.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در جلسه شورا  از سوی رییس، دبیر منطقه و روسای واحدهای دانشگاهی اظهار داشت: باید به دنبال راه حل های اساسی و تغییر روشها برای رفع مشکلات باشیم، دانشگاه باید روش ها و منش های جدیدی برای توسعه خود پیدا کند..
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی واحدهای دانشگاه بیش از ۵۰ درصد افت رشته داشته اند،  افزود: در برخی از واحدهای دانشگاهی کلاس ها زیر ۱۵ تا ۲۵ دانشجو تشکیل می شود .
میرزاده درخصوص برخی از مسائل و مشکلات مالی مربوط به مسئله غذای دانشجویان اشاره کرد و گفت: از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بابت یارانه غذای دانشجویان در سالهای ۹۱ و ۹۲ مطالباتی داریم که هنوز تامین اعتبار نشده، این اعتبار برای سال ۹۱، ۲۱ میلیارد تومان بوده و برای سال جاری هم باید در همین حد باشد که موضوع در دست پیگیری است تا مجبور به افزایش قیمت غذای دانشجویی نشویم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از راه حل های افزایش درآمد توسعه دانشگاههای مجازی است، افزود: باید از این طریق بتوانیم دانشجویان بیشتری را جذب کنیم.
میرزاده با بیان اینکه با عدم تمرکز در دانشگاه موافق هستم، اظهار داشت: این موضوع در هیات موسس وهیات امنای دانشگاه مطرح شده واستانها باید خود را در همه زمینه ها اداره کنند.
وی به تشکیل و فعالیت هیات امنای استانی اشاره کرد و گفت: هیات های امناء آغاز خوبی داشتند اما متاسفانه اکنون بیشتر جنبه تشریفاتی دارند و به آنها اختیارات کافی داده نشده است و بنای ما بر این است که  اختیارات آنها را به صورت قانونی افزایش دهیم همچنانکه هیات امنا نیز باید با افزایش این اختیارات مسئولیت ها را هم بپذیرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با افزایش اختیارات، مسائل و مشکلات در خود استان حل خواهد شد و انتظار می رود استانها با  همفکری، پیگیری و دلسوزی  کارها را سامان دهند.
میرزاده با تاکید بر اینکه باید منطقی قوی پشت هر واحد دانشگاهی باشد، گفت:   مدیران، کارکنان و دانشجویان هر واحد دانشگاهی باید به گونه ای کار کنند که احساس کنند اگر این واحد نبود، ضرر می کردیم.
رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی با بیان اینکه تغییر در منش و روش دانشگاه برای حل مشکلات موجود در سطح واحدهای دانشگاهی یک ضرورت است و نه یک انتخاب، افزود:  بررسی و پیگیری مشکلات مطرح شده دراین جلسه به اطلاع معاونت های دانشگاه برای پیگیری و اقدام خواهد رسید.
 در ابتدای این جلسه اصغریان رئیس منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از سطح منطقه پرداخت و گفت: منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۱۴ واحد دانشگاهی، ۷ مرکز و حدود ۷۲ هزار دانشجو ، بیش از هزار و ۲۰۰  عضو هیات علمی و بیش از دو هزار کارمند است .
وی با بیان اینکه منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی در اجرا و انجام بخشنامه های سازمان مرکزی از مناطق پیشگام است افزود: برای اولین بار شورای عالی اقتصاد و شرکتهای دانش بنیان در منطقه ۹ دانشگاه برگزار گردید.
اصغریان  با اشاره به اینکه منطقه ۹ دارای پویایی خوبی است گفت: در این منطقه روشهای دینامیکی خوبی بکار گرفته می شود و می توان گفت با مشکلات کمی روبرو هستیم ، چنانچه با سفر اخیر معاون عمرانی دانشگاه و بررسی مسائل ، برخی از مشکلات عمرانی  واحدها حل شد.
وی افزود: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۵۷۲ مترمربع کار ساختمانی در منطقه ۹ دانشگاه در حال انجام است.
درادامه یعقوبی دبیر منطقه ۹ دانشگاه  به ارائه گزارشی از روند فعالیت های علمی آموزشی منطقه پرداخت و بابیان مشکلات آموزشی ، پژوهشی و عمرانی منطقه، خواستار بررسی و ارائه راهکار مناسب همچون راه ندازی صندوق پژوهش در سطح مناطق دانشگاه شد .
دراین جلسه هر یک از روسای واحدها و مراکز دانشگاهی منطقه ۹ به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و خواستار حل آنها توسط ریاست دانشگاه و پیگیری آنها در سازمان مرکزی شدند.
جلسه شورای منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و معاون پارلمانی و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و روسای واحدهای منطقه ۹ دانشگاه در محل دبیرخانه منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.