مکاتبه مصباح یزدی و هاشمی رفسنجانی دربارهٔ بقیه ارز سفر نیویورک

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

« تتمه ارزی که برای سفر اینجانب و همراهان اختصاص داده بودید در حساب نمایندگی دایمی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک باقی مانده است. لطفا نظر مبارک را دربارهٔ مورد مصرف آن مرقوم فرمایند.»

انتشار کتاب کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۹با عنوان «اعتدال و پیروزی» این تصور را در ابتدا ایجاد می کند که نام آن به خاطر پیروزی گفتمان عدالت در انتخابات ۲۴ خرداد انتخاب شده است.

اما عبارت پایانی مقدمه هاشمی رفسنجانی با تاریخ ۱۱ فروردین روشن می کند که عنوان« اعتدال» پیش از انتخابات برگزیده شده بود. او می نویسد: «خوانندگان گرامی با دقت در خاطرات فشرده سال ۱۳۶۹ و مراجعه به اسناد مفصل و مکتوب، تاثیر اعتدال، همدلی و وحدت، سیاست تعدیل ، اصلاح وضع بحرانی آن زمان را که بی شباهت به وضع فعلی کشور نبود، ارزیابی و نقد فرمایند.»

این کتاب حاوی مطالب خواندنی بسیاری است و از جمله در صفحه ۴۹۵ تصویر نامه آیت الله مصباح یزدی در خصوص تتمه ارزی هزینه سفر به نیویورک ( در بهمن سال ۶۹)  به چاپ رسیده و آمده اسـت:«آقایان مصباح یزدی و محمدی عراقی آمدند. گزارش سفر به آمریکا و کانادا برای شرکت در سمینار فلسفه را دادند اظهار رضایت و توفیق نمودند و کمک بیشتری خواستند.»

متن نامه آیت الله مصباح یزدی نیز از این قرار است: «بسمه تعالی- مقام منیع ریاست جمهوری اسلامی ایران، دامت تاییداته.  با عرض سلام، همچنان که شفاها به عرض مبارک رسیده تتمه ارزی که برای سفر اینجانب و همراهان اختصاص داده بودید در حساب نمایندگی دایمی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک باقی مانده است. لطفا نظر مبارک را دربارهٔ مورد مصرف آن مرقوم فرمایند. مصباح – ۶۹/۱۱/۱۴»

هاشمی نیز همان روز این گونه پاسخ داده است:«بسمه تعالی- می توانید به مصارف فرهنگی- اسلامی برسانید. اکبر هاشمی۶۹/۱۱/۱۴»


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.