مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (۱)

۱۸م دیماه ،

۱٫  پاناما

حدود ۱۲ سال است که پاناما کنترل کانال خود را به دست گرفته است و اقتصاد کشور در حال پیشرفت است. این کانال دو اقیانوس آرام و اطلس را به یکدیگر پیوند می ‌دهد و مهم ترین کانال جهان است. مرکز کشور پاناما که در آمریکای مرکزی واقع شده است، پاناماسیتی است و سالانه مردم بسیاری از سراسر جهان به این شهر مهاجرت می کنند. از جمله اشخاصی که در سال های اخیر در این کشور سرمایه گذاری کرده اند باید به ثروتمندهای آمریکایی اشاره کرد که با ساختن هتل های بزرگ و خانه، در این شهر سرمایه گذاری کرده اند. محدوده آزاد بازرگانی بین ایالت متحده و پاناما به معاملات بین این دو کشور رونق بسیاری بخشیده است.

در میان پروژه های مهم ساختمانی در این کشور باید به کانال پاناما اشاره کرد که میلیاردها دلار هزینه داشته است. پروژه گسترش این کانال احتمالا در سال ۲۰۲۴ میلادی در صدمین سالگرد وجود این کانال، به پایان خواهد رسید.

از دیگر پروژه های ساختمانی این شهر می توان به هتل پانامرا،  کلوب Trump Ocean، بلندترین ساختمان منطقه که تابستان سال قبل افتتاح شد و Frank Gehry، BioMuseo، موزه تاریخ طبیعی که قرار است اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی باز شود، اشاره کرد. حتی بخش تاریخی مخروبه پاناماسیتی – Casco Viejo – نیز جزو دیدنی های این شهر است. خیابان های باریک در هم، خانه های قدیمی، ساختمان های کهنسال در میراث جهانی یونسکو در سال ۱۹۹۷ ثبت شده اند. اکنون این منطقه با گالری های هنری متعدد، کافه های زیبا، موزه های خیابانی و رستوران ها و بوتیک های  شیک پذیرای گردشگران از سراسر جهان است.

۲٫  هلسینکی، فنلاند

هلسینکی بزرگ ترین شهر و مرکز کشور فنلاند است. این شهر در سال جاری میلادی به عنوان «پایتخت طراحی دنیا» انتخاب شده است.

طراحی از سال های دور جزو جدانشدنی این شهر بوده است. اما در چند سال اخیر، این هنر بسیار قوی تر از قبل در این شهر دنبال می گردد. به طوری که بخش طراحی رسمی شهر در ۲۵ خیابان و حدود ۲۰۰ شغل از مغازه هایی که اسباب و مبلمان خانه می فروشند گرفته تا بوتیک ها و مغازه های فروش لباس گسترده شده است. طراحی را در این شهر در فضای رستوران ها نیز همچون چز دومینیک و اولو می توان به خوبی احساس کرد. 
 

از همه مهم تر مرکز  ۲۴۲ میلیون دلاری موسیقی هلسینکی است که با دیوارهای شیشه ای پوشیده شده است و طراحی فوق العاده ای دارد.

۳٫ میانمار

میانمار که در آسیای جنوب شرقی واقع شده است با هتل های زیبا و سواحل خود مرکز توجه بسیاری از گردشگران سراسر دنیاست.

از نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی که خانم آنگ سان سوکی بعد از ۱۵ سال از حبس خانگی خارج شد، میانمار استقلال خود را به دست آورده است و اشخاص بسیاری از سراسر دنیا به این شهر سفر می کنند. یعنی در واقع بعد از اصلاحات سیاسی ای شهر مقصد تازه گردشگری در دنیا شده است.

«سرزمین معبد طلایی» بودایی ها در این شهر را می توان از جاذبه های توریستی این شهر دانست. مردم این منطقه به خوبی ارزش صنعت توریسم را می دانند و برای توسعه این صنعت همه تلاش خود را می کنند.

میانمار با داشتن جنگل های زیبا، آثار تاریخی و سواحل تمیز، در سال ۲۰۱۱ بیش از دو میلیون گردشگر داشته است و مقامات صنعت گردشگری آن می خواهند این میزان را در سال های آتی افزایش دهند.

۴٫ لندن

این شهر برای ساختمان های خود مشهور است. لندن، امسال میزبان بازی های المپیک و شصتمین سالگرد تاجگذاری ملکه بوده است. استادیوم های تازه، مکان های عمومی و مراکز خرید بسیاری در بخش شرقی شهر ساخته شده اند.

البته همه چیز مربوط به خانواده سلطنتی و ورزش نیست. در این شهر امسال شاهد برگزاری پنجاهمین سالگرد  Rolling Stones ، برپایی جشنواره فیلم ساندنس در ما آوریل، بازگشایی استودیو هری پاتر توسط استودیوی برادران وارنر بوده ایم.
از دیدنی های لندن باید به کاخ باکینگهام، پل برج لندن، کاخ آروین، کلیسای سنت پال، چرخ و فلک لندن، موزه بریتانیا، بازار بارو . ساعت بیگ بن اشاره کرد.

۵٫ اوکلند، کالیفرنیا

تئاتر تاریخی فاکس در سال ۲۰۰۹ میلادی دوبار باز شد و به سرعت به یکی از بهترین مکان ها برای موسیقی تبدیل شد. این شهر رستوران های بسیار عالی  دارد و به همین سبب می توان گفت یکی از بهترین شهرها برای زندگی در شب به شمار می آید. سرآشپزهای بزرگ دنیا در این رستوران ها آشپزی می کند.

 

۶٫ توکیو

تصور سفر به توکیو بعضی از افرا را عصبی می کند. این شهر در فاصله ۱۸۰ مایلی از تاسیسات فوکوشیما قرار دارد که بزرگ ترین تاسیسات هسته ای دنیا بعد از فاجعه چرنوبیل است.
بعد از کم شدن سفرهای تفریحی و کاری به شهر توکیو، اکنون بهترین زمان برای مسافرت به این شهر است. در این شهر بهترین هتل ها و رستوران های دنیا قرار دارند که باید از قبل در آنجا جا رزرو کرد. یکی از این رستوران ها که گران نیز هست، Ishikawa است که منوی غذای بسیار عالی دارد. هتل هایی همچون Park Hyatt توکیو یا Tokyo Ryokan نیز جزو  اقامتگاه های خوب این شهر می باشند.

۷٫  تانزانیا

تانزانیا در شرق آفریقا قرار دارد. در طول چند سال قبل گردشگران متعددی به این کشور مسافرت کرده اند. البته تانزانیا سال هاست که تلاش می کند تا گردشگرانی که به کشور همسایه یعنی کنیا سفر می کنند را به سوی خود جذب کند.
تانزانیا کشور فقیری است. اما جاذبه هایی همچون کوه آتشفشانی کلیمانجارو در شمال آن واقع شده است. البته با افتتاح سرویس های گردشگری و مسافرتی همچون Singita Grumeti در این کشور می توان گفت صنعت توریسم این کشور در حال پیشرفت است و شاید بتوان آینده خوبی برای آن تصور کرد.

۸٫ پاتاگونیا، شیلی

با قله های پوشیده از برف، جنگل های سرسبز و پارک های ملی زیبا، شیلی یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می رود. پاتاگونیا نیز در بخش جنوبی این کشور در آمریکای جنوبی واقع شده است.
پوما لاج  با طراحی شیشه و چوبی خود که در فاصله یک و نیم ساعتی از سانتیاگو قرار دارد، محلی برای اسکی است. Tierra پاتاگونیا نیز ورزش هایی همچون اسب سواری با مانع یا قایق سواری را به گردشگران ارائه می دهد. البته این منطقه استخرهای آب گرم نیز دارد.

۹٫ لهاسا، تبت

لهاسا پایتخت مقدس تبت است.  در این شهر هتلی به بلندی حدود ۱۲ هزار پایی از سطح دریا در حال ساخته شدن است. همچنین وضعیت ساخت و ساز و املاک نیز در این شهر رو به گسترش است.

در این شهر کاخ معروف پولاتا روی تپه سرخ قرار دارد که صدها سال پیش ساخته شده است. این کاخ حدود ۱۱۷ متر ارتفاع و ۱۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد. جالب است بدانید این کاخ بیش از یکهزار اتاق دارد و ا سنگ و چوب ساخته شده است.

در سال ۲۰۱۰ میلادی، یک ویلای شخصی به نام  Lingtsang به عنوان یک هتل بازگشایی شد. این هتل صنایع چوبی رنگی و ایوان های زیبایی دارد. قرار است در سال ۲۰۲۴ میلادی دو هتل بزرگ شانگاری لا با ۲۸۴ اتاق و اینترکانتیننتال لهاسا پارادایز در این شهر افتتاح شوند.

۱۰٫ هاوانا، کوبا

هاوانا یکی از بهترین تفریح گاه های آمریکایی ها است. پروازهای متعددی از شهرهای مختلف آمریکا به این شهر وجود دارد. چیزی که بین هاوانا و مردم آمریکا قرار دارد، تنگه فلوریداست.

هاوانا مرکز و بزرگ ترین شهر کشور کوباست. در این شهر سنگفرش ها و نخل های زیبا و معماری کلاسیک نظر هر بیننده ای را جلب می کند. آب و هوای آن گرمسیری است و سالانه میلیون ها نفر گردشگر به این شهر سفر می کنند.

هاوانا دو بخش قدیم و تازه دارد. در بخش قدیمی ساختمان ها به سبک اسپانیایی می باشند. بخش تازه آن نیز به دوران بعد از انقلاب کوبا مربوط است.

وارادرو، کارخانه های سیگار، موزه انقلاب و سالن بزرگ تئاتر در این شهر از جمله مراکز دیدنی می باشند.

۱۱٫ مسکو

در این شهر دو موزه تازه کار خود را آغاز کرده اند. در موزه «آیکون روسی» بزرگ ترین مجموعه کارهای هنری و نقاشی های روسیه و دنیای مسیحیت شرق (حدود ۴ هزار اثر) نگهداری می گردد. وارد شدن به این موزه رایگان است.

مسکو رودخانه های متعدد، باغ های بیشمار و ساختمان های بزرگ دارد. این شهر در قرون وسطی یک شهر کاملا چوبی بوده که آتش تهدید بزرگی برای آن به حساب می آمده است. مسکو همچنین مرکز فرهنگی روسیه نیز شناخته می گردد و مراکز آموزش عالی و مدارس بسیاری در این شهر وجود دارند.

۱۲٫  گلاسگو

دومین شهر بزرگ اسکاتلند، موزه ۱۱۵ میلیون دلاری دارد که توسط «زها حدید» طراحی شده است. موزه Riverside که در ماه ژوئن گشایش یافته است، در یک ساختمان بسیار استثنایی در کنار رودخانه قرار دارد و حدود ۳ هزار اثر هنری در آن نگهداری می گردد. موقعیت جغرافیایی این موزه در کنار رودخانه Clyde، قبلا محلی برای کارخانه های کشتی سازی بوده  و قلب اقتصادی گلاسگو به شمار می رفته است. اما وقتی این صنعت جمع شد، این منطقه نیز تغییر کاربری داد.

گلاسگو بیش از یک دهه است بیش از ۱۳۰ هکتار زمین را برای دوباره توسعه دادن کارخانه های کشتی سازی اختصاص داده است تا آن را دوباره به موفقیت سابقش بازگرداند. در حال حاضر، مسیر پیاده روی زیبایی در کنار رودخانه وجود دارد که با مبلمان شهری فلزی تزئین شده است. در کنار خیابان درختان لیمو و مسیری برای دوچرخه سواری وجود دارد. همچنین موزه ای نیز در این قسمت قرار دارد که سالانه حدود یک میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

۱۳٫ پوئبلا، مکزیک

۵ می سال ۲۰۱۲ ، صدو پنجاهمین سالگرد Cinco de Mayo بود؛ یک ارتشی که در مقابل سربازان فرانسوی از کشور خود دفاع کرد. این تاریخ هرساله در پوئبلا جشن گرفته می گردد. علاوه بر جشنواره های ماه می این شهر، در پوئبلا ریل قطاری مشابه نمونه خود در شهر مکزیکوسیتی در حال ساخته شدن است.

موزه Amparo نیز در این شهر از جاذبه های گردشگری به حساب می آید که در خود مجموعه بزرگی از هنرهای محلی و بومی را نگهداری می کند. اما بزرگ ترین موردی که سبب شهرت این شهر شده است، موج شکن poblano است. در این شهر، جشنواره ای بین المللی برای موج شکن در دوم ماه می برگزار می گردد.

۱۴٫ خلیج هالونگ

خلیج هالونگ در واقع از ۱۶۰۰ جزیره آهکی و کوچک تشکیل شده است که در خلیج تونکین قرار دارند. این جزایر در طول قرن ها پدید آمده اند. در ماه نوامبر سال جاری میلادی این منطقه در فهرست یکی از ۷ شگفتی طبیعی دنیا قرار گرفته است. این مکان یکی از بهترین مناطق برای مسافرت و بازدید است.

جنگل های بکری که دست بشر به آنها نرسیده، صخره های مخروطی که با آب احاطه شده اند، صخره های مرجانی کنار دریا، باتلاق های آب شیرین و سواحل شنی از جاذبه های بسیار زیبای این منطقه می باشند. گردشگران می توانند با قایق های تفریحی و معمولی خود را به این منطقه برسانند. 


۱۵٫ فلورانس، ایتالیا

فلورانس را پدر دنیای مدرن می دانند. در این شهر آثار هنرمندان قرون قبل را می توان به راحتی پیدا کرد. این شهر از جمله شهرهای بسیار زیبای ایتالیاست و ارزش تاریخی بسیاری دارد. در قرون وسطی فلورانس مرکز تجارت اروپا بوده است.

بیشترین شهرت این شهر برای آثار معماری آن است. هنرهایی همچون معماری و مجسمه سازی در این شهر اهمیت بالایی دارند. در فلورانس بیش از ۴۰ موزه هنری پیدا خواهید کرد. باید بدانید که بیشتر درآمد گردشگری اروپا برای شهر فلورانس است. از جمله جاذبه های این شهر فواره ای است که در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است. کلیسای سن لورنزو و گالری یوفیزی نیز از دیگر جاذبه های آن می باشند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.