مک‌لارن ستاره نمایشگاه پاریس شد

خودروی جدید مک‌لارن که P1 نام دارد تقریبا شبیه به مدل عرضه شده پیش از خود است اما به هر حال در ظاهر و مشخصات فنی آن هم تغییراتی چشم‌گیر مشاهده می‌شود. با نگاهی به طراحی خودروی جدید مک‌لارن به راحتی می‌توان فهمید که این خودرو در رگ‌های خود خون سرعت و مسابقه را دارد.

خودروهای مک‌لارن در ایران چندان شناخته شده نیستند. دلیل شناخته نشدن مک‌لارنی‌ها در ایران هم این است که خودروهای ساخته شده توسط این شرکت عموما تخصصی‌است و برای مسابقه – آن هم فرمول ۱- ساخته می‌شوند. به هر حال اما خودروبازان داخل کشور همیشه تولیدات و ساخته‌های دست مک‌لارن را پیگیری می‌کنند. در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ که در جریان است هم مک‌لارن کاری کرد که بار دیگر توجه همه خودرودوستان به آن جلب شد.

به گزارش دنیای خودرو مک‌لارن آنقدر باقدرت وارد گود نمایشگاه شد که در میان آن همه خودروی لوکس و مدروز به آن لقب ستاره نمایشگاه را دادند. آنطور که کارشناسان و خودرودوستان می‌گویند انتظارها برای رونمایی از این خودرو در نمایشگاه پاریس بسیاری طولانی شده بود و با رونمایی این خودرو در نهایت انتظارها به پایان رسید.
خودروی جدید مک‌لارن که P1 نام دارد تقریبا شبیه به مدل عرضه شده پیش از خود است اما به هر حال در ظاهر و مشخصات فنی آن هم تغییراتی چشم‌گیر مشاهده می‌شود.
با نگاهی به طراحی خودروی جدید مک‌لارن به راحتی می‌توان فهمید که این خودرو در رگ‌های خود خون سرعت و مسابقه را دارد.

طراحی این خودرو مثل مشخصات فنی آن تهاجمی و رقابت‌جوست. اگر واقع‌بینانه به طراحی آن نگاه کنیم متوجه می‌شویم که خودروهایی نظیر فراری و لامبورگینی هم در مقابل آن حداقل از نظر ظاهری کم می‌آورند. این خودروی سوپرسرعتی از موتور خاص کربنی بهره می‌برد که قادر به تولید ۵۳۰ اسب‌بخار نیرو است. آنطور که گفته می‌شود این خودرو در مدت زمان ۳ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
حتی اگر مشخصات فنی خاص مک‌لارن جدید را حذف کنیم باز لقب ستاره نمایشگاه پاریس برای آن برازنده است. در زیر می‌توانید تصاویر این خودروی زیبا را ببینید:


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.