میانگین روزانه مصرف بنزین ، ۶۵٫۵ میلیون لیتر

این خبر امروز سهشنبه ۱۶آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

میانگین روزانه مصرف بنزین ، ۶۵٫۵ میلیون لیتر

عصر خودرو : میانگین روزانه مصرف بنزین کشور که هفته اول آبان ماه همزمان با شارژ سهمیه بنزین آبان ماه ۵٫۸ درصد افزایش یافت، با قرار گرفتن در ایام تعطیلات عید غدیر با اندکی افزایش روی ۶۵٫۵ میلیون لیتر ثابت ماند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از شانا، در فاصله روزهای ششم تا دوازدهم آبان امسال، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور که هفته پیش از آن با ۵٫۸ درصد افزایش به روزانه ۶۵٫۵ میلیون لیتر رسیده بود، با کمترین تغییر نسبت به هفته گذشته ثابت ماند.
بر اساس آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مجموع مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به دوازدهم آبان امسال به ۴۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر رسید که نسبت به هفته پیش از آن (۴۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر)، ۱۰۰ هزار لیتر معادل ۰٫۰۲ درصد افزایش نشان می دهد.
بیشترین مصرف بنزین کشور در این روزها مربوط به روز پنج شنبه (۱۱ آبان) با ۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز سه شنبه (۹ آبان) با ۵۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر است.
طبق این آمار، مصرف گازوییل کشور در روزهای ابتدایی آبان ماه اندکی افزایش یافت؛ به گونه ای که مجموع مصرف این فرآورده هفته گذشته در کشور با متوسط روزانه ۸۹ میلیون لیتر به ۶۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر رسید که در قیاس با هفته پیش از آن (۶۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر) ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر، معادل ۱٫۵ درصد افزایش نشان می دهد.
بالاترین رقم مصرف گازوییل کشور در وقت یاد شده مربوط به روز سه شنبه (۹ آبان) با ۱۰۱ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز جمعه (۱۲ آبان) با ۶۷ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر اختصاص دارد.
مصرف بنزین پایتخت اندکی کاهش یافت
بر اساس آمار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مصرف بنزین تهران در هفته گذشته ۹۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر اعلام شده که نسبت به هفته گذشته با ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر، ۸۰۰ هزار لیتر، معادل ۰٫۸ درصد کاهش یافته است.
میانگین روزانه مصرف بنزین تهران در هفته گذشته ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده است.
مصرف بنزین سوپر کشور ۵٫۱ درصد افزایش یافت

مجموع مصرف بنزین سوپر کشور نیز در هفته گذشته با میانگین روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر، به ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر رسید که نسبت به هفته گذشته (۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر)، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر معادل ۵٫۱ درصد افزایش یافته است.

سه شنبه ۱۶ آبان   ۱۱:۳

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.