“میثاق سربازان” برای ورود مشولان خدمت به سپاه طراحی شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس اداره سرباز فرماندهی کل سپاه گفت: “میثاق سربازان” برای مشمولانی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی در سپاه وارد شوند طراحی شده است.

سرهنگ توکلی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، از طراحی طرحی با عنوان “میثاق سربازان” برای مشمولانی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی در سپاه وارد شوند خبر داد و گفت: طرح میثاق آموزش در سپاه از ورود مشمولان به آموزش تا پایان آن تعریف شده و به منظور اجر گذاری بر سرباز است.

رئیس اداره سرباز فرماندهی کل سپاه درباره شیوه آموزشی به این مشمولان اظهارداشت: این شیوه با این هدف که سربازان سپاه پاسداران را خانه دوم خود بدانند طراحی شده است.

سرهنگ توکلی درباره حضور بسیجیان در رده‌های خدمتی سربازی سپاه گفت: یکی از طرح‌هایی که سپاه به آن اندیشیده شده حضور شجره مقدس نیروی بسیج در سپاه است که بسیجیان می‌توانند در قالب قوانینی که داریم، در یک زنجیره خدمتی به خدمت سربازی در سپاه پیوند زده شوند. چون نزدیک به هفتاد تا هفتادو پنج درصد مشمولانی که به عنوان سرباز وارد سپاه می‌شوند برابر با پیوندی که با بسیج دارند در سیر تکامل خودشان به انجام خدمت سربازی وارد سپاه می‌شوند و ادامه خدمت می دهند.

وی با اشاره به ساز و کار سپاه برای مشمولان اظهار داشت: ساز و کار مشخصی که ما برای انجام خدمت سربازی در سپاه تعریف کرده‌ایم مبتنی بر عزت مداری، شایستگی و مباحث مربوط به نظم نوینی است که برای جوانان کشور لحاظ شده است.

رئیس اداره سرباز فرماندهی کل سپاه افزود: یکی از مباحثی که ما داریم بحث ورود پاسداران وظیفه است که برای انجام دادن این مهم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد می‌شوند.

وی با اشاره به مقدس خواندن خدمت سربازی و اهتمام به آن  تاکید کرد: دوران خدمت سربازی یکی از اصلی ترین و چالشی‌ترین مباحثی است که سپاه پاسداران به آن می‌پردازد.

سرهنگ توکلی با تاکید بر اینکه طرح جدیدی را در ارتباط با انجام خدمت سربازی تهیه کرده ایم تا این مقوله در کشور نهادینه شود، گفت: طرحی که سپاه برای نهادینه شدن خدمت سربازی در کشور اندیشیده این است که در تمام بخش‌های قانون خدمت وظیفه عمومی تلاش کند تا بتواند بسته‌هایی آماده کرده تا نگاه سنتی به سرباز در کشور رخت ببندد و نگاه جدید مبتنی بر عزت و ارزش گذاری بر سرباز جایگزین آن شود.

وی گفت: اگر  قانون خدمت وظیفه عمومی را رصد کنیم می‌بینیم که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد رگ‌هایی از تحول هستیم و شاید ما قدم و مسیرهای طولانی را پیش رو داشته باشیم اما چشم انداز سپاه ترسیم فضای جدیدی از مقوله خدمت سربازی است.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.