میراث فرهنگی اصفهان،از امحای خودسرانه نوشته های روی آثار تاریخی انتقاد کرد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در مطلب روابط عمومی میراث فرهنگی اصفهان آمده است:در چند روز گذشته برخی نهادهای مسوول بدون هماهنگی با اداره میراث فرهنگی استان برای امحای دیوارنویسی های قسمت زیرین و بالای سی و سه پل، اقدام به رنگ زدن بر روی دیوارنویسی ها کردند.

بنا به گزارش این روابط عمومی، رنگ زدن برای امحای این نوشته ها روی آجرهای ۴۰۰ ساله عصر صفوی صورت گرفته است.

میراث فرهنگی در این مطلب، نامی از نهادهای مورد نظر نبرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز اخیرا’ در جلسه ای با مسوولان استان در باره ساماندهی وضعیت پل ها، به عملکرد برخی نهادها اعتراض کرد.

‘محسن مصلحی’ گفت: تنها میراث فرهنگی به عنوان نهاد متولی می تواند با استفاده از روشهای علمی نسبت به مرمت آثار تاریخی تخریب شده اقدام کند.

میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرده است: نهادهای مسوول می توانند با هماهنگی این اداره کل، برای حراست از بناهای شهری نظیر سی و سه پل با کیفیت بهتر عمل کنند.

پل های تاریخی اصفهان بدلیل محصور نبودن و استفاده عمومی در طول شبانه روز، جزو آسیب پذیرترین بناهای تاریخی شهر اصفهان محسوب می شود.

وجود دیوار نوشته های بسیار بر پیکر بناهای تاریخی اصفهان از جمله ‘عالی قاپو’، چند سالی است چشم میراث دوستان را می آزارد اما میراث فرهنگی به عنوان متولی آثار، هنوز اقدام اساسی برای امحای این نوشته ها انجام نداده است.

د/۵۱۰/۶۰۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۶۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.