میزان ابتلا به دیابت در کودکان افزایش یافته است

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر به دلیل اشتباه بودن رژیم غذایی مورد استفاده، میزان ابتلا به دیابت در کودکان افزایش یافته است.

مژگان افخمی‌زاده  در مشهد اظهار کرد: چاقی بیش از حد، استفاده از کربوهیدرات بیش از اندازه در رژیم غذایی و خوردن فست‌فود، احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را در افراد افزایش می­‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تغییر الگوهای زندگی سبب رشد بسیاری از بیماری‌ها شده است، تصریح کرد: دیابت در سال­‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و پیش‌بینی می‌شود که در ۱۵ سال آینده میزان ابتلا به این بیماری به‌ویژه در میان کودکان، افزایش پیدا کند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت مراقبت و کنترل قند در مادران مبتلا به دیابت ادامه داد: در صورتیکه مادران مبتلا به دیابت، رژیم غذایی خود را کنترل نکنند، ممکن است جنین دچار اضافه وزن نامتعارف و یا ناهنجاری­‌های  جدی شود.

افخمی‌زاده در ادامه با اشاره به رجحان پیشگیری نسبت به درمان در بیماری­‌هایی مانند دیابت تاکید کرد: باید با تغییر الگوی زندگی مانند افزایش تحرک، تغذیه از غذاهای سالم، کم کردن میزان استفاده از غذاهای کربوهیدرات‌دار مانند برنج، سیب‌زمینی و مانند اینها خطر ابتلا به دیابت را کاهش داد.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.