میزان تلفات جاده ای در هشت سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘علی نیکزاد’ برای ارایه گزارشی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

وی اظهارداشت: میزان تلفات جاده ای کشور در سال ۱۳۸۴، ۲۷ هزار ۶۷۷ نفر بود که اگر با همین روند جلو می رفت این میزان اکنون بایستی به ۵۴ هزار نفر می رسید.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: میزان تلفات جاده ای با اقدامات دولت های نهم و دهم و با کمک نهادهای دست اندرکار از جمله پلیس راه، هلال احمر و اورژانس تا سال گذشته (۱۳۹۰) به ۲۴هزار تن کاهش یافت.

نیکزاد ادامه داد: وزارتخانه های مسکن و راه و ترابری ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی با یکدیگر ادغام شدند و بلافاصله در طی سه روز ستادها از وزارت مسکن به وزارت راه منتقل شد و سازمان های وابسته را نیز سازماندهی کردیم و پس از آن در همه استان ها مدیران خود را منصوب و وظایف آنها را تعریف و مشخص کردیم.

**۴۹۱ طرح در بخش حمل و نقل در حال اجرا است

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هم اکنون ۴۹۱ طرح در بخش حمل و نقل با ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است، گفت: ساخت راه آهن که کشورهای ترکمنستان، عراق، سوریه ، آسیای جنوب شرقی، چین ، روسیه، افغانستان و ایران را به هم متصل می کند از مهم ترین اقدامات این وزارتخانه بوده است.

وی با یادآوری آمار مسافران جابجا شده در دولت های نهم و دهم اظهارداشت: در این دو دوره میزان مسافران جابجا شده ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود که نسبت به هشت سال قبل از آن ۹۲ درصد رشد داشته است.

وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: کل بار جابجا شده در این دو دولت ۳۲٫۳ میلیون تن بوده است که نسبت به هشت سال قبل از آن ۲۶ درصد رشد داشته است.

نیکزاد افزود: ترانزیت کالا در بخش ریلی ۴۵/۱ میلیون تن در دوره های دولت های نهم و دهم بوده که نسبت به هشت سال قبل از آن ۸۵ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به آزادراه هایی که در دوره های دولت های نهم و دهم احداث شده اند، اشاره کرد و یادآور شد: از مهم ترین اقدامات در این بخش اتصال آزادراه های استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، قزوین و تهران در این دو دوره به همدیگر بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای امسال پیش بینی شده است که ۳۷۵ کیلومتر آزادراه افتتاح شود ضمن این که در زمینه بزرگراه ها نیز در دولت های نهم ودهم ۱۰ هزار و ۸۷۹ کیلومتر احداث شده است.

نیکزاد همچنین درمورد راه های روستایی موجود در کشور تصریح کرد: در روستاها ۹۵ هزار کیلومتر راه آسفالته، ۳۱ هزار کیلومتر راه شوسه و ۲۳ هزار و ۷۸۰ کیلومتر راه خاکی وجود دارد که در نظر داریم بیشتر این راه ها را به راههای آسفالته تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ در مجموع ۳۹۳ هزار و ۷۳۶ پرواز در ایران انجام شد که ۱۶ هزار و ۱۶۱ هزار و ۴۶۶ پرواز داخلی و دو هزار ۳۵۳ مورد پرواز بین المللی نیز انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درمورد فعالیت بنادر موجود در کشور اظهارداشت: افزایش ظرفیت بنادر تجاری در دولت های نهم و دهم ۵۸ میلیون تن بوده که نسبت به هشت سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

سیام**۲۰۲۹**۱۴۷۸**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۸۶۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.