میزان فروش گوشی های هوشمند از گوشی های معمولی فراتر رفت

۱فروردین ۱۳،

 

کارشناسان بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده اعلام کردند که امسال برای اولین بار تعداد گوشی‌های هوشمندی که وارد بازار جهانی می‌شود از تعداد گوشی‌های معمولی بیشتر است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت تحقیقاتی IDC بر اساس بررسی تازه خود اعلام کرده است که امسال در مجموع ۶/۹۱۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی می‌شود که این رقم ۱/۵۰ درصد بازار تلفن‌همراه را شامل می‌شود تا بر این اساس برای اولین بار سهم گوشی‌های هوشمند نسبت به گوشی‌های معمولی در بازار جهانی بیشتر شود.
سه عامل کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند، عرضه گسترده‌تر آن‌ها در بازار جهانی و افزایش علاقمندی کاربران به استفاده از خدمات نسل چهارم مخابراتی(۴G) سبب شده‌اند تا این محصولات محبوبیت فراوانی پیدا کنند و روز به‌روز بر فروش آن‌ها افزوده شود.
این طور که مرکز تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است، در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۵/۱ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی خواهد شد که این رقم دوسوم تمام گوشی‌های موجود در بازار را تشکیل خواهد داد.
این طور که پیش‌بینی شده است کشورهای چین، آمریکا، بریتانیا، ژاپن، برزیل و هند به ترتیب بیشترین سهم در عرضه جهانی تلفن‌همراه را داشته‌اند. 
 
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.