میشائیل هنکه در گفت و گو با خبرآنلاین: روزی مجیدی که رفت ، استقلال قهرمانی را از دست داد

فرهاد عشوندی : میشائیل هنکه ، او بمب بزرگ خبری استقلال در ابتدای فصل بود. دستیار سابق هیتسفلد که حاجی فتح الله زاده او را از اردوی تیم رقیب به استقلال کشید و شوکی بزرگ را به حمید استیلی و تیمش وارد کرد. حضور هنکه که مظلومی در ابتدا او را تهدیدی می دانست ، هم در بلند مدت کمکی به قهرمانی استقلال نکرد چون مظلومی در موفقیت ها از این شاکی بود که چرا عده ای پیروزی ها را به نام دستیار آلمانی اش می نویسند و در وقت انتقادها هم او می گفت:« تیم را هنکه تمرین می دهد.» هر چه بود حالا این گروه مربیان در رساندن استقلال به قهرمانی ناکام ماندند . هنکه که مجیدی او را یک مربی بی نظیر می نامد ، در ایم گفت و گو می گوید مشکل این بود که استقلال نتوانست با شوک جدایی مجیدی کنار بیاید.
*با مساوی برابر شهرداری تقریبا می شود گفت استقلال دیگر قهرمان نمی شود.
بله واقعیت این است که ما دیگر شانسی برای قهرمانی نداریم. تیم ما در این ماه ها بازی های زیادی را هر ۳ یا ۴ روز یکبار برگزار کرد و این خستگی باعث شد تا امتیازات زیادی را از دست بدهیم چون مصدومان زیادی را از دست دادیم و…
*اما همه از ابتدای فصل فکر می کردند ، استقلال امسال قهرمان لیگ می شود. شما تیمی کهکشانی داشتید.
بله ما قهرمان می شدیم اگر مجیدی را داشتیم. جباری مصدوم نمی شد وآندو و تیموریان را برای مدتی طولانی از دست نمی دادیم. نبودن آنها تیم ما را با کمبود بازیکن روبرو کرد.
*واقعا فکر می کنید فقط نبود این بازیکنان مشکل ساز بود. شما در نیم فصل اول ۱۰ امتیاز از سپاهان پیش بودید ، ۶ امتیاز از تیم دوم بیشتر داشتید و …
بله من معتقدم اگر این بازیکنان را از دست نمی دادیم ، استقلال بود که قهرمان می شد. ما در نیم فصل اول در مسیر قهرمانی بودیم اما ضربه ای جبران ناپذیر خوردیم وقتی مجیدی از تیم جدا شد. رفتن او یک خبر ترسناک برای تیم بود. خبر جدایی مجیدی شوکی وحشت ناک بود که تیم را به هم ریخت. هنوز از این شوک خارج نشده بودیم که جباری را از دست دادیم و درست بعد از این دو نوبت به آندو رسید. ما ماه های زیادی آندو را نداشتیم و یکباره نوبت رسید به کیانوش رحمتی . او هم مهره ای اثرگذار بود برای تیم ما در مرکز میدان. وقتی این بازیکنان از تیم دور شدند ما با مشکل بازیکن روبرو شدیم و فشار بازی ها هم تیم را از هم پاشید و حاصلش این شد که می بینید. این ها هم بخشی از فوتبال است ، قسمت دردناکش .
*و با این شرایط آیا استقلال امیدی به صعود از گروهش در لیگ قهرمانان دارد؟
بدون شک این اتفاق می افتد. لیگ برای ما تمام شده و باید دیگر فراموشش کنیم. ما دو بازی مهم در لیگ قهرمانان داریم که باید پیروزشان باشیم. بازی اول که با الریان قطر در تهران است ، می دانیم که ۱۰۰ هزار نفر برای حمایت از تیم می آیند . با کمک آنها حتما به یک پیروزی پر گل دست پیدا می کنیم و برای بازی با نسف هم در ازبکستان ، همه کار می کنیم تا پیروز شویم. ما قطعا به مرحله بعد صعود می کنیم.
*و آخرین سئوال اینکه برای فصل بعد در تیم می مانید؟
به طور معمولی این است که باید در این تیم بمانم اما باید این دو بازی تمام شود و بنشینیم ببینیم چه اتفاقی می افتد ، خودم دوست دارم به کارم در استقلال ادامه بدهم.
۴۱۴۱
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.