میشل عون: اسرائیل توان جنگ با ایران را ندارد

۳۰م دیماه ،

 “میشل عون” روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، دربارهٔ تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران و لبنان گفت: اسرائیل بعد از جنگ ۲۰۰۶ میلادی علیه لبنان دیگر هرگز طعم پیروزی را نخواهد چشید، و هیچ تلاشی را برای ورود به جنگ انجام نخواهد داد.

رئیس فراکسیون “تغییر و اصلاح” پارلمان لبنان، افزود: همه بازارگرمی‌های این رژیم برای بالابردن روحیه است؛ چرا که قدرت بازدارندگی در لبنان برای جلوگیری از هرگونه اقدام جنگی رژیم صهیونیستی در آینده کافی است.

میشل عون اظهار داشت، ایران برای رژیم صهیونیستی بسیار بسیار دور از دسترس است، و این رژیم نمی تواند وارد جنگ علیه ایران شود؛ اما دیوانگی حساب و کتاب ندارد.

اهم سخنان اول وزیر اسبق لبنان در ادامه می آید:

  • اگر نتانیاهو در انتخابات پیروز شود؛ فرقی با دیگر رقبای خود ندارد زیرا قدرت رژیم صهیونیستی تغییری نکرده است. رژیم صهیونیستی بعد از سال ۲۰۰۶ میلادی؛ هرگز پیروزی در هر جنگ کوچک یا بزرگی را به خواب نخواهد دید.
  • تحریم در برابر همه کشورها کارایی ندارد. قدرت وتوانمندیهای نظامی ایران بسیار بالا است، و این کشور قادر است که هراندازه تحریم علیه آن اعمال شود؛ پایداری واستقامت کند.
  • غرب و رژیم صهیونیستی به دنبال تضعیف ایران می باشند، اما امروز شاهدیم که ایران کشوری بزرگ در منطقه خاورمیانه است؛ و تنها کشوری است که در کل منطقه قدرت حرکت دارد.
  • کشورهای غربی نمی خواهند موازنه قدرت محلی در منطقه وجود داشته باشد؛ زیر این امر به نفع آنها نیست.
  • معتقدم که ترکیه مجبور خواهد شد تا از مواضع خود عقب نشینی کند، زیرا دیگر نمی تواند رو به جلو حرکت کند. باوجود همنوایی آنکارا با کشورهای غربی و آمریکا، وضعیت سوریه درحال تاثیرگذاری بر اوضاع داخلی ترکیه است.
  • مسئولیت لبنانی های ربوده شده توسط گروه‌های مسلح در سوریه متوجه دولت ترکیه است. مسئولان ترکیه می توانند با یک کلمه، این لبنانی ها را از اشخاص مسلح سوری تحویل بگیرد. ۲۷۲۱۹
دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.