میله یک متر و هشتاد سانتی از مغز مرد برزیلی بیرون کشیده شد

حادثه > خارجی
پزشکان برزیلی توانستند به طور موفقیت‌‌آمیزی یک میله فلزی یک متر و هشتاد سانتی‌متری را از مغز یک یک کارگر ساختمانی بیرون بکشند.

به گزارش ای بی سی ادورادو لیت که کلاه ایمنی بر سر داشت، در کنار یک ساختمان در حال ساخت ایستاد بود که یک میله فلزی از پنج طبقه بالاتر به پایین افتاده بود، با گذاشتن از کلاه از عقب جمجمه او را سوراخ کرد و از میان چشم‌هایش خارج شد.

همسر لیت، لیلیان رجینا دا سیلوا کوستا، در باره این حادثه گفت: “به من گفتند ادواردو را به پشت در آمبولانس خوابانده بودند، و میله از سرش بیرون زده بود. صورتش از خون پوشیده شده بود و با دست میله را گرفته بود. قیافه‌اش طوری بود که انگاری اتفاقی نیفتاده. وقتی به بیمارستان رسید به دکترها گفته بود چیزی را حس نمی‌کند، نه دردی، هیچ چیز. باورکردنی نبود.”

جراحان در بیمارستان میگوئل کوتو در ریو دو ژانیرو پنج ساعت را صرف خارج کردن میله از مغز لیت کردند.

لوئیز الکساندر اسینگر، مدیر بیمارستان گفت: “او را به اتاق عمل بردند، جمجمه‌اش بازشد، و جراحان مغزش را معاینه کردند و تصمیم گرفتند میله را از جلو در همان جهتی که وارد مغز شده بود، خارج کنند.”

“حال عمومی بیمار پس از این عمل پنح ساعته خوب است و شکایاتی جزئی دارد.. او می‌گوید دردی را حس نمی‌کند.”

روی مونتریو، رئیس بخش جراحی اعصاب بیمارستان هم گفت لیت فاصله کمی تا از دست دادن یک چشم یا فلج شدن نیمه چپ بدن داشت و شانس آورد که میله وارد بخش “خاموش” مغزش شده بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.