مینی‌مال‌های احمدی در راه انتشار / داستان کوتاه کوتاه نیاز امروز جامعه است

سیامک احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر از آماده انتشار شدن سه مجموع داستان مینی‌مال خود خبر داد و گفت: بیش از ۵۵ داستان کوتاه کوتاه من با عنوان «بدون گفت‌و‌گو» در قالب کتابی جمع آوری شده است که با مقدمه‌ای از خودم درباره این گونه ادبی همراه است.

وی ادامه داد: این مقدمه در واقع شامل تعریف من از داستان کوتاه کوتاه است که پس از چندین سال تجربه نگارش و تدریس در این زمینه و نیز برگزاری دو جشنواره داستان مینی‌مال با عنوان روح خدا و هفت سین تالیف شده است.

به گفته احمدی مقدمه وی در این کتاب بیش از یک تعریف برای داستان کوتاه کوتاه بوده و در واقع معرفی روش حرکت در این مسیر برای افرادی است که در این وادی در حال نوشتن هستند.

این داستان‌نویس با بیان اینکه داستانک‌های وی در این سه مجموعه با موضوع خاصی تالیف نشده است، گفت: مجموعه دوم من با عنوان «ایستگاه خالی» منتشر می‌شود و مجموعه سوم نیز شامل بازنویسی برخی از آثار قدیمی‌تر و آثاری که در برخی جشنواره‌ها برگزیده‌ شده‌اند را دربرمی‌گیرد و هنوز نامی برایش انتخاب نکرده‌ام.

احمدی در ادامه افزود: در حوزه داستان مینی‌مال تاکید ما بیشتر بر روی ترجمه است و از تالیف غافل شده‌ایم در حالی که مینی‌مال‌نویسی یک سبک نیست بلکه یک نیاز است. مخاطب امروز داستان، مخاطبی نیست که در فضا و زمان پیرامونی ‌خود بتواند برای خوانش اثری زمان زیادی بگذارد و لذا اهمیت داستان کوتاه کوتاه در پیوند زدن او با فضای ادبیات تاثیر بسزایی دارد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.