میوه گران قیمت کیلویی ۴۰۰۰۰ تومانی وارد بازار شد + عکس

فیسالیسفیسالیس میوه جدیدی است که تقریبا هم ‌سایز عناب است و گفته می‌شود این میوه بومی مناطق آمریکای جنوبی بوده و ترکیبی از طعم میوه‌های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است که به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد که برای تهیه سالاد ، تزئین انواع شیرینی‌ یا مواردی از این دست از آن استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود این میوه بدون نگهداری در یخچال بیش از ۱۰ روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود دو ماه مدت زمان ماندگاری این میوه افزایش می‌یابد که در برخی مغازه‌ها در ظروف ۱۰۰ گرمی به فروش می‌رسد.

فیسالیس یکی از غنی ترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان‌ها و سرشار از ویتامین‌های A – E – C – P – F است و بدن انسان را در مقابل خنثی سازی رادیکال های آزاد که موجب بروز بیماری هایی همچون سرطان، سکته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می‌شود، حفاظت می‌کند.

در حال حاضر قیمت این میوه هر کیلو حدود ۴۰ هزار تومان است. شاید به همین دلیل باشد که رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان، معتقد است که از این میوه نیز مثل فوجی استقبال نخواهد شد.

بر اساس آمار جهانی، میوه فیسالیس در هر هکتار بین ۲۲ تا ۳۶ تن تولید می‌شود و گفته می‌شود هم اکنون این میوه در ۶۰۰۰ متر مربع از گلخانه های ورامین زیر کشت قرار گرفته که در فصل زمستان کشت و در بهار برداشت می‌شود.

این میوه سه برابر لیموترش ویتامین C دارد.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Achwalul:

    I really apiaceprte free, succinct, reliable data like this.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.