“میگرنی‌ها” این خوراکی‌ها را نخورند

فروردین ۱۴۰۳

بیماری میگرن با عوامل مختلف تشدید می‌شود که اشخاص باید با توجه به آنان و مراعات، مانع از تشدید آن شوند.

دکتر اکبریان متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: میگرن به سردرد‌های متناوبی گفته می‌شود که هرچند وقت یکبار اتفاق می‌افتد. این سردردها یک طرفه و ضربان دار می باشند و معمولا با تحریک نور یا صدا تشدید می‌شود.

وی افزود: کسانی که دچار بیماری میگرن می باشند، با علائم مختلفی تشدید می‌شوند مثل بوی خاصی ( بوی سیگار، بوی مواد غذایی یا بعضی ادکلن‌ها) یا اغذیه‌هایی که دارای ادویه‌جات و همچنین موادی که دارای تیرامین که اسید آمینه مخصوصی است که در پنیر و لبنیات چرب یافت می‌شود، به علاوه شکلات، قهوه و چای پر رنگ نیز می‌تواند از عوامل تشدید کننده سردرد‌های مکرر میگرنی باشند.

وی اظهار داشت: بیش از ۵۰% از اشخاصی که با بیماری میگرن مواجه می باشند، پیشینه‌ای ارثی دارند و غیر از آن اشخاصی که عوامل استرس، فشارهای بسیار کاری و بی‌خوابی(کارهای شیفتی) سبب بروز این بیماری در وجودشان خواهد شد.

هر سر دردی میگرن نیست !

دکتر اکبریان در ادامه  گفت: بیماری‌های دیگری نیز وجود دارد که علائم آن‌ها شباهت بسیاری با میگرن دارند و قبل از تشخیص آن توسط دکتر مغز و اعصاب نباید خودسرانه دارو مصرف کرد.

بیماری‌هایی مثل: صرع، سکته مغزی، خون ریزی‌های ضایعات کوچک در مغزو ام اس از این دسته بیماری‌ها می باشند.

وی خاطر نشان کرد: پس از تشخیص بیماری میگرن توسط پزشک، متخصص ۲ نوع قرص تجویز می‌شود که یکی داروهایی می باشند که در واقع حمله‌ی سردرد باید مصرف شوند و دومی داروهایی می باشند که برای پیشگیری از پیدایش این سر درد‌ها در آینده تجویز می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.