میگرن عامل وقوع بیماری‌های قلبی عروقی در زنان

سلامت > بیماری– نتایج تحقیق جدید محققان نشان می‌دهد که میگرن می‌تواند عاملی برای وقوع حمله قلبی و لخته شدن خون در زنان باشد

به گزارش مهر، گروهی از محققان در مطالعه سلامت زنان شامل بررسی ۲۷ هزار و ۸۶۰ زن که ۱۴۳۵ نفر از آنها مبتلا به میگرن آورا بودند طی یک دوره ۱۵ ساله ۱۰۳۰ نفر از آنها را با حمله قلبی، سکته مغزی و یا مرگ ناشی از رویدادهای قلبی عروقی شناسایی کردند که این مشاهدات از ارتباط مستقیم میگرن‌ و خطر وقوع این بیماری‌ها خبر می‌دهد.

تحقیقات بیشتر محققان نشان می‌دهد که بعد از فشار خون بالا، میگرن آورا مهمترین عامل کمک رساننده به وقوع حمله قلبی و سکته مغزی در گروه مورد مطالعه شناخته شده چرا که اثرات منفی حاصل از آن پیش از دیابت، سیگار کشیدن، چاقی و داشتن سابقه خانوادگی برای ابتلا به این بیماری‌ها قرار گرفته است.

از طرفی نتایج دیگر این مطالعه درست است که به افراد مبتلا به میگرن هشدار می‌دهد که در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند اما این پدیده به این معنی نیست که تمام افراد مبتلا به میگرن آورا حتما حمله قلبی و یا سکته مغزی را تجربه خواهند کرد.

به گفته محققان افراد مبتلا به میگرن می‌توانند احتمال وقوع این خطرات را در خود با تعدیل عوامل دیگر مانند عدم مصرف دخانیات، نگه داشتن فشارخون پایین‌تر، کاهش وزن و انجام ورزش کاهش دهند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.