می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد/ نباید به محیط زیست مانند یک مزاحم‌ بنگریم

فروردین ۱۴۰۳

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به محیط زیست همانند یک مزاحم‌ بنگریم.

 به گزارش خبرنگار ممتاز نیوز، سادات ابراهیمی، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اینکه از سوی بعضی کارشناسان طرحی مطرح شده مبنی بر اینکه دریاچه ارومیه خشک شود و به جای آن پارک ملی ایجاد شود، اظهار داشت: این موضوع کاملاً غیر منطقی است چرا که نمونه این موضوع در بسیاری از کشور‌ها رخ داده ولی همه به فکر احیا بودن تا خشک کردن بنابراین ما نیز می‌توانیم دریاچه ارومیه را احیا کنیم.
وی با بیان اینکه هزینه احیای دریاچه ارومیه سنگین است، ادامه داد: موضوع احیای دریاچه ارومیه مطالبه مردم و مسئولان است و این امر به مصلحت کشور است و باید صورت گیرد و راهکار‌های کارشناسی در نظر گرفته و آن را عملیاتی کنند.
این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید احیای دریاچه ارومیه نادیده گرفته شود، افزود: آبهایی که از دریاچه ارومیه به جای دیگر هدایت شده باید بازگردد و همه چیز در حد شعار و خرف نباشد و عمل شود .
سادات ابراهیمی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه هزینه‌بردار و زمان‌بر است ولی باید آغاز کرد، گفت: جلوگیری از برداشت غیر مجاز از چاه‌ها از مواردی است که سبب خشکی دریاچه شده است که باید با مشارکت مردم و دولت برای نجات دریاجه ارومیه کوشید.
نباید به محیط زیست تشریفاتی نگریست
 وی در خصوص شورای عالی حفاظت محیط زیست اظهار داشت: این شورا مهم و ضروری است بنابراین باید گفت می تواند از مشکلات محیط زیست کم کرده و به صورت جزئی به مسائل آن بپردازد؛ نباید به محیط زیست تشریفاتی نگریست و این امر باید بازنگری شود.
این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید نگاه به محیط زیست نگاه مزاحم‌گرانه باشد در واقع نبایدبه محیط زیست مانند یک مزاحم‌ بنگریم چرا که برای محیط زیست بسیار مضر است، ادامه داد: با شورای عالی حفاظت محیط زیست می توانیم شاهد ارتقا محیط زیست در کشور باشیم و این به مصلحت ملی و منافع ماست.
سادات ابراهیمی با بیان اینکه باید به محیط زیست به چشم یک نهاد فرابخشی نگاه کنیم، افزود: توجه به محیط زیست از برنامه های ۱۰۰ روزه رئیس جمهور است که این امر بسیار مهم بوده چرا که نگاه علمی و ویژه به محیط زیست می گردد. /
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.