می‌خواهند پرونده بیمه کارگران ساختمانی را ببندند/ مشکل قانون تامین اجتماعی مجریان آن است

۰۸م آذر ،

49-97.jpg

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران از مجوز مجلس به انجمنهای صنفی برای تشکیل گروههای بازرسی خبر داد و گفت: در صورت تشکیل گروههای بازرسی، شناسایی کارگران واقعی ساختمان از این پس امکانپذیر خواهد شد.

هادی ساداتی- به خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: خوشبختانه مجلس با تصویب کلیات طرح رفع موانع بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در روزهای قبل خلأ قانونی که در خصوص بیمه کارگران ساختمانی وجود داشت برطرف کرد و به انجمن‌های صنفی این مجوز را داد تا برای شناسایی کارگران واقعی ساختمان گروه بازرسی تشکیل دهند.

وی با انتقاد از کاهش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بر روی این موضوع متمرکز شده و تلاش می کند تا با بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سال ۹۲ پرونده بیمه کارگران ساختمانی را ببندد.

ساداتی افزود: تاکنون ۶۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه‌ شده‌اند و سازمان تامین اجتماعی مصمم است تا با بیمه ۲۰۰ هزار نفر دیگر در سال ۹۲ تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده را به ۸۰۰ هزار نفر رسانده و این موضوع را پایان دهد اما خوشبختانه طرح رفع موانع اجرایی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی این مساله را منتفی کرده است.

نایب رییس کانون انجمنهای کارگران ساختمانی کشور ابراز امیدواری کرد: با توجه به مشخص‌شدن نقش انجمن‌های صنفی در طرح رفع موانع بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی از این پس کارگران واقعی ساختمان برای بهره‌مندی از مزایای بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوند و جلوی بسیاری از سوء‌استفاده‌ها در این زمینه گرفته شود.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور در بخش دیگری از گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدام سازمان تامین اجتماعی برای اصلاح قانون تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی در تلاش برای تغییر قانون تامین اجتماعی است در حالی که قوانین تامین اجتماعی به خودی‌ خود مشکلی ندارد بلکه مشکل از مجریان قانون است و قانون تنها نیازمند اجرای صحیح از سوی مجریان است.

به اعتقاد وی سازمان تامین اجتماعی به نام اصلاح به دنبال تغییر قوانین حداقلی کارگرانی است که سرمایه‌گذاران حقیقی تامین اجتماعی می باشند و با قانون گریزی از اجرای صحیح قانون سر باز می‌زند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.