نابینایی تاوان دوستی با گربه ها!

فروردین ۱۴۰۳

افرادی که در طول عمرشان با گربه ها بیشتر نزدیک می باشند، ناقل نوعی انگل خطرناک می شوند که به راحتی منجر به نابینایی می گردد.

هرمز شمس ، فوق تخصص بیماریهای شبکیه چشم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در دوران بارداری علاوه بر بیماری های ارثی،‌ بیماری های غیر ارثی همچون بیماری توکسو پلاسموز جنین را دچار عوارضی مهم مانند نابینایی می کند.

وی افزود: بیماری توکسوپلاسموز از انگل گربه به وجود می آید که بیشتر مردم در صورت نزدیکی به گربه در طول زندگیشان به این انگل آلوده میشوند.

وی اظهار داشت:اگر خانم بارداری به این انگل دچار شود عوارض مهمی نظیر سقط جنین، عوارض مغزی و جسمی در جنین و حتی نابینایی جنین می گردد.

وی اذعان داشت:خانم هایی که قصد بچه دار شدن دارند قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنند تا از سلامت کامل و یا بیمار بودن خودشان مطلع شوند.

وی در ادامه گفت: خانم های بارداری که به بیماری های دیگر همچون سرما خوردگی های شدید که اثرات منفی بر جنین می گذارد و سبب بروز عوارض مختلفی می گردد.

وی خاطر نشان کرد: خانم هایی که قصد بچه دار شدن دارند بایستی برای پیشگیری از انتقال این بیماری ها به جنین تحت نظر پزشک قرار گیرند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. ناشناس:

    من از کودکی ده ها گربه داشتم حتی گربه های خیابانی که بیمار بودن و یکی انگل داشت و داشت میمرد را به دکتر برده و با ۳ با مصرف قرص ضد انگل در فاصله هر دو هفته یه بار حیوان چاق و به حالت طبیعی برگشت حتی خودم ظرف مدفوع را عوض میکردم و میگشتم ببینم کرم دارد یا نه بارها گازم گرفتن چنگم زدن چون بر خلاف میلشان بغلشان کردم که این تقصیر خودم بوده مثله اینه یکی منو زوری بگیره ولی چیزیم نشده چون بدنم ایمنی پیدا کرده چند سال گذشته سالم سالم هستم .حتی کرونا گرفته بودم و دو هفته از گربه هام دور بودم با اینکه ویروس در بدنم بود هیچکدام کرونا نگرفتن.در رابطه با نازایی هم اگر زن باردار موی گربه در دهانش رود شاید سقط کند البته دادن فرزند صلاح خداست چه بسیارند کسانیکه با گربه سرو کار نداشتن و هیچ وقت فرزند دار نشدن .بدون اذن پروردگار نه کسی میمیرد نه کسی به این جهان دعوت میشود.توکسوپلاسموز هم با خوردن مدفوع گربه انتقال پیدا میکنه نه در هر حالت !ترس از گربه هم فوبیاست بیماری روانی قابل درمان .اطلاعات اگر درست باشد حقوق حیوانات هم رعایت میشود .

  2. بابک خسروی:

    لطفا به نحوه نگارش خبر دقت فرمایید .چنین تیتری درست نمیباشد .گربه باعث کوری نمیشود و رسانه باید سعی در از میان بردن خرافه های غلط که عمری گریبانگیر ما میباشد داشته باشد نه اینکه روی آنها صحه بگذارد.
    با تشکر

  3. پرویزی:

    متاسفم برای پزشکانی که بدون توضیح مفصل در رابطه با یک بیماری سریعا به حیوانات معصوم برچسب بیماری میزنند. جناب پزشک توکسوپلاسموز انگلی در گوشت خام گوسفند است نه گربه و همچنین در خاکی که سبزیجات الوده هستند. شهروندان هم با زباله های الوده مثل دور ریز اجزایی از گوشت خام گوسفندی باعث میشن گربه ها تغذیه کرده و الوده بشن و تو رودشون تکثیر بشه. این مورد هم علمی نیست که اگر خانمی در بدنش این انگل باشه چنین و چنان میشه… بلکه ما به دوزی از توکسوپلاسموز الوده هستیم ولی در تماس با گوشت خام و خوردن گوشت و جگر نیم پز و فریز نشده و سبزیجات الوده و الوده شدن به مدفوع گربه های بینوا در کوچه ها ممکنه دوزی بالاتر الودمون کنه و انتی بادی بدن بالا بره و در اون صورته که مشکل ساز ممکنه بشه. اتفاقا کسانی که از کودکی انتی بادی کافی بدنشون تولید کرده مثل این میمونه که واکسینه شدن و مقاومت بالاتری دارن.خواهش میکنم چنین مطالب حیوان ستیزانه و غیر علمی رو به اشتراک نگذارین.نمیدونم در خارج از کشور که از نوزادی کودکان با گربه بزرگ میشن چرا چنین مشکلاتی نیست….

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.