ناتو در گرداب خاورمیانه غرق خواهد شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ادامه حضور نظامیان ناتو و آمریکا در افغانستان و پاکستان بسیار سخت و پر هزینه تر از عراق بوده و به انزوای بیش از پیش و فرو رفتن غرب در گرداب خاورمیانه منجرخواهد شد.

محمد ابراهیم طاهریان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به کشتار غیر نظامیان در افغانستان به دست نیروهای ناتو گفت: کشته شدن تعدادی از غیر نظامیان در افغانستان به دست نیروهای ناتو ناشی از بی‌توجهی آمریکا و کشورهای غربی در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر انجام می‌شود.
 
 وی با اشاره به نفرت مردم افغانستان نسبت به اشغالگران افزود: مردم افغانستان سالهاست سایه سنگین نیروهای آمریکایی و ناتو را در کشور خود تحمل نموده‌اند، لذا مردم این کشور خواهان محاکمه سربازان خارجی از سوی دستگاه قضائی کشور خود بوده و بر خروج نیروهای‌ خارجی‌ از کشورشان تاکید دارند.
 
طاهریان با اشاره به حملات ناتو  به پاکستان نیز تصریح نمود: بی‌توجهی‌ ناتو در کشتار غیر نظامیان پاکستان سبب بروز نارضایتی مردم این کشور شده، لذا افکار عمومی در بسیاری‌ از کشورهای اسلامی در  برابر این جنایات واکنش نشان داده و خواهان برخورد سازمان‌های‌ بین‌المللی نسبت به این اعمال می باشند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در  پایان خاطر نشان نمود: ادامه حضور نظامیان ناتو و آمریکا در افغانستان و پاکستان بسیار سخت و پر هزینه تر از عراق بوده و به انزوای بیش از پیش و فرو رفتن غرب در گرداب خاورمیانه منجرخواهد شد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.