نادال به دلیل بیماری ‘هوفا’ از زمین تنیس دور است

به گزارش ایرنا، نادال خود این موضوع را تایید کرده و به خبرنگاران اسپانیایی گفته است که تا زمان برطرف شدن مشکلاتش قصد ندارد به زمین تنیس باز گردد.

او به همین دلیل، از شرکت در مسابقات المپیک لندن، رقابت های آزاد امریکا و چند مسابقه

مهم دیگر خودداری کرده است.

بیماری یا سندرم ‘هوفا’ که از خردادماه گذشته در جریان برگزاری دور دوم بازی های ویمبلدون لندن به وجود رافائل نادال بازگشته، شامل تورم بافت چربی‌ زیر رباط سر زانو و درمان آن، فقط استراحت و مصرف داروهای ضد تورم است.

نام این بیماری از پزشکی آلمانی به نام ‘آلبرت هوفا’ گرفته شده است که در اواخر قرن نوزدهم میلادی آن را کشف کرد.

به این ترتیب، این زانوها هستند که نادال را رنج می دهند و کنترل زندگی مرد شماره سه جهان را بدست گرفته اند، اما او تاکید کرده است که این دوره دشوار را پشت سر خواهد گذاشت و به ورزش حرفه ای بازخواهد گشت.

روزنامه آب ث چاپ مادرید روز سه شنبه نوشت: نادال از طریق پیامی در فیس بوک، از حضور خود در یک کلینیک بارسلونا برای پیگیری درمان خود بویژه زانوی چپ خبر و اطمینان داده است پس از بهبودی کامل، به زمین تنیس باز خواهد گشت تا در سطحی عالی بازی کند.

نادال که نگران از دست دادن رتبه جهانی خود به دلیل مصدومیت نیست، دو روز پیش نیز در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد:’ اکنون برای من، مهمترین چیز، رفع مصدومیت و بازیابی بهبودی کامل است چون متاسفانه هنوز زانوی من برای انجام هیچ مسابقه بزرگی‌ آماده نیست .’

وی افزود: ‘تلاش می کنم هر چه زودتر بهبود یابم و با شرایط جسمانی‌ مطلوب و اطمینان از اینکه می‌ توانم تمرینات و مسابقات را به خوبی‌ انجام بدهم به بازی ها برگردم.’

ورزشکار ۲۶ ساله اسپانیایی در عین حال گفت که از زمان برگشت خود به بازی ها خبر ندارد و نمی‌ داند آیا می تواند در رقابت های مرحله نیمه نهایی جام ‘دیویس’ که روزهای ۱۴ تا ۱۶ سپتامبر بین دو تیم ملی‌ تنیس امریکا و اسپانیا در شهر ‘خیخون’ در شمال این کشور شرکت کند یا خیر.

اروپام **۱۲۳۴** ۱۵۵۱**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۹۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.